Top 10

Interessant!

http://www.motoringexposure.com/14361/usas-top-10-searched-watch-models-q1-2012-wednesday-watch

Het verrast me dat de Seamaster op 1 staat, had daar toch de Sub verwacht. Hoe dan ook, Rolex en Omega zijn het best vertegenwoordigd en terecht! (wat mij betreft…)

mooi lijstje hoor (tu)

Beetje saai lijstje, mooie horloges dat wel.

Leuk(tu)

Met uitzondering van nummers 1 en 10 kan ik me wel vinden in dit lijstje hoewel ik mbt de Daytona liever een meer vintage model zou hebben.

Interessante link ja! Ben eigenlijk wel benieuwd naar een langer lijstje. Dan wordt het toch wat spannender, ik denk dat iedereen hier wel 8 van de 10 modellen gegokt kon hebben (even buiten de volgorde om dan).

TheWolf Schreef:

Het verrast me dat de Seamaster op 1 staat, had
daar toch de Sub verwacht. Hoe dan ook, Rolex en
Omega zijn het best vertegenwoordigd en terecht!
(wat mij betreft…)

Ik denk dat daarbij wel een rol speelt dat de Seamasters financieel gezien natuurlijk veel haalbaarder zijn dan Submariners en daarom voor meer mensen bereikbaar zijn. Maar interessant is het wel!

mijn top 10 ziet er toch echt anders uit… beetje éénzijdige lijst.

De Omega op 1 had ik ook niet verwacht!
De rest, tja, Rolex is en blijft the daddy. Ik denk dat als de lijst over percentage van nieuwprijs was geweest, Rolex helemaal zou domineren.

Dat boeit volgens mij niets.

Ik weet even niet wat de prijslijst van de nieuwe PO en sub is, maar iemand die 3.500 betaalt voor een horloge, betaalt ook wel 5.500,-.

Denk ik althans. Het prijsverschil is niet heel groot tussen die twee.

Zeker niet als je die liquid metal pakt. En volgens mij is de laatste met ceramische bezel ook aardig prijzig.

Persoonlijk zou ik zo’n PO lm ook eerder kiezen dan een sub. Het enige minpuntje is de band, verder ziet hij er veel gelikter uit.

Ben ik niet met je eens hoor, vind zelf de stap van 3500 naar 5500 echt giganties, dus ik denk dat heel wat mensen dan toch een PO kiezen boven Rolex puur ook om de prijs.

Time Cat Schreef:

Dat boeit volgens mij niets.

Ik weet even niet wat de prijslijst van de nieuwe
PO en sub is, maar iemand die 3.500 betaalt voor
een horloge, betaalt ook wel 5.500,-.

Denk ik althans. Het prijsverschil is niet heel
groot tussen die twee.

Zeker niet als je die liquid metal pakt. En
volgens mij is de laatste met ceramische bezel ook
aardig prijzig.

Persoonlijk zou ik zo’n PO lm ook eerder kiezen
dan een sub. Het enige minpuntje is de band,
verder ziet hij er veel gelikter uit.

Het prijsverschil is bij nieuw misschien wat minder groot geworden, maar het gaat hier ook om tweedehands. En als ik nu kijk op chrono24 is de goedkoopste Seamaster Professional Automaat (geen midsize om het vergelijk eerlijk te houden) zo’n € 1200. De allergoedkoopste sub is 3k. Jij denkt dat dit geen invloed heeft op het aantal mensen dat in staat is/bereid is om zo’n horloge te kopen?

Daarnaast vind ik een verschil van 2k wat jij noemt dus wel echt significant!!

Het is dus GEEN populariteitslijst, maar gewoon de uitgevoerde zoekacties op Chrono24.com

Ik zit op chrono24 nogal eens te kijken naar een leuke nautilus maar ga er echt geen kopen.
Ben het wel met Horloge opa eens dus!

flieger63 Schreef:

Ik zit op chrono24 nogal eens te kijken naar een
leuke nautilus maar ga er echt geen kopen.
Ben het wel met Horloge opa eens dus!

Hetzelfde hier. Kijk op chrono24 regelmatig naar horloges die ik niet van plan ben ik de nabije toekomst aan te schaffen. Voor mij is chrono24 enkel een beetje tijdverdrijf :wink:

flieger63 Schreef:

Ik zit op chrono24 nogal eens te kijken naar een
leuke nautilus maar ga er echt geen kopen.
Ben het wel met Horloge opa eens dus!

Niet? :wink:

Nee helaas Floris,geen geld voor :smiley:

Ho ho, het gaat om een planet ocean. Die is toch weer iets duurder.

2000,- vind ik niet zo’n groot verschil in horloges tussen 3.500 of 5.500. Ik blijf er bij dat mensen dan ook wel 5.500 betalen als ze die sub willen hebben.

Time Cat Schreef:

Ho ho, het gaat om een planet ocean. Die is toch
weer iets duurder.

2000,- vind ik niet zo’n groot verschil in
horloges tussen 3.500 of 5.500. Ik blijf er bij
dat mensen dan ook wel 5.500 betalen als ze die
sub willen hebben.

Volgens mij Seamaster in het algemeen. Dus ook de vintage Seamaster modellen van € 400,- en de PloProf van heel veel meer.

Inderdaad alles wat Seamaster heet. Van Seamaster 300m tot de Ploprof tot de Aqua Terra.