Top-3 merken

Toen ik 1.5 jaar terug voor het eerst in aanraking kwam met dit forum schreef ik iets over mijn Seiko-horloge. Ik had toen de indruk dat Seiko een beetje “not-done” was. Het ging om merken als Rolex (mijn persoonlijke mening?: afschuwelijk!) Omega , Tissot en een paar Russische merken, om er maar een paar te noemen. Nu moet ik zeggen dat ik Seiko toch wel heel erg vaak tegenkom, m.a.w. ik ben eigenlijk toch wel benieuwd naar de top-3 van dit forum, puur als merk en niet als een bepaald model!
Wie roept er wat met zijn (maar ook: haar) voorkeuren? en dan bedoel ik natuurlijk de horloges die jezelf koopt, of in je bezit hebt, cq. koopwaardig vindt. En niet de merken als Breguet of JLC en ga zo maar door.

1e Rolex
2e Omega
3e Tag Heuer
gr. john

1e Omega
2e Longines
3e Tissot

Als je om een top drie vraagt moet je geen merken uitsluiten.

Dus: Langhe & Sohne
Rolex
Omega

  1. IWC
  2. Girard Perregaux
  3. Longines
  1. Patek Phillipe

  2. Audemars Piguet

  3. Vacheron Constantin (binnenkort…)

  4. Jaeger-LeCoultre (momenteel al beschikbaar en al eentje gehad)

  1. Omega
  2. Tissot
  3. Maurice Lacroix

nog even ter verduidelijking:
het gaat mij om de merken die hier op dit forum de revue passeeren en die wij allemaal zouden kunnen kopen. Het gaat mij nu dus even niet om de echte topmerken.

  1. Pontiac :slight_smile: :slight_smile:
  2. Stowa
    3 Omega
  1. Preisig Leader Chronograph
  2. Chopard Mille Miglia 8920
    3)Sportura ( staat op het verlanglijstje)

rolex
nomos
seiko

Oke nieuw rijtje, ik heb gekozen voor merken die met regelmaat de revue passeren:

  1. Angelus
  2. Stowa
  3. Seiko (jaja, daar is 'ie RHV)

  1. Zenith (nog even sparen)
    2 Poljot/Bostok
  2. Alle Russen

Ik ben op dit moment met deze shortlist bezig. De volgorde staat nog niet vast.

IWC
JLC
Zentih

Groet,
Steven

Jaeger-LeCoultre
Louis Erard
Seiko en Citizen ( gedeelde 3e plaats )

maar mijn absolute top 3 merken :

Jaeger-LeCoultre
Lange & Sohne
Audemars Piguet

Als het gaat om top-merken: ik denk dat Lange & Sohne zo langzamerhand (da’s overigens bliksemsnel…) een plaatsje verdiend tussen de traditionele top-3:
PP
VC
AP
L&S

Voor wat betreft een meer realistische top-3:

JLC
Damasko
Seiko (heb ik gek genoeg nog niet, maar is natuurlijk zeer goede waar voor je geld!)

Groet
Mark

  1. Omega
  2. IWC
  3. Vostok!(hehehe)

Misschien wel wat van de duurdere merken maar ik heb gewoon geen andere top 3! :frowning:

" Die wij allemaal kunnen kopen" is behoorlijk subjectief en maakt deze discussie zinloos imho.

Omega
Sinn
Seiko

1 Seiko
2 Seiko
3 Seiko