Top 5 gerespecteerde horloges in het lagere segment

Ik kwam dit filmpje tegen en aangezien dit forum vol zit met verschillende soorten klokjes leek het me leuk dit filmpje te delen.

3 likes

Alles is trouwens subjectief natuurlijk. Andere suggesties of aanvullingen zijn natuurlijk welkom :wink:

Ik mis iets uit de Seiko Sarb serie.

1 like

Hey, het is zijn lijstje hè

Niet iedereen buiten dit (grand) seiko forum is er zo gek op he :wink:

3 likes

Hahaha, weer een heerlijk onderwerp dit. valt er weer wat te kibbelen :joy:

2 likes

Ik vind het bijzonder wereldvreemd (en zelfs een beetje neerbuigend tegenover een groep mensen) om dit “cheap” watches te noemen. “Het lagere segment” vind ik al een stuk reëler.

edit: Dat is natuurlijk wel erg negatief. Ik vind het als ik door dat woord “cheap” heen prik wel een inspirerend filmpje. :slight_smile:

edit 2: Ook een beetje droevig dat zijn klok stilstaat.

3 likes

Onder de hobbyisten hier op HF zijn er zat die het goedkoop vinden. Duur vind ik het ook niet maar voor de gemiddelde horlogedrager is het een aardig bedrag. Maar cheap inderdaad niet, dat zijn de €15 casiootjes

2 likes

Haha ja ik heb de titel van dit topic weloverwogen getypt, ik zag de bui alweer hangen :wink:

2 likes

wat is die man irritant. Dan liever Archie.

2 likes

Voor de Seiko’s zou ik de Seiko 5 verwacht hebben, Orient Bambino is een inkoppertje (bij al die Amerikaanse reviewers). Voor mijn volgende japanner denk ik zelf eerder aan de Orient Mako 2. Vindt ik er interessanter uitzien dan de SKX (hoe lelijk kunnen wijzers zijn) en kan ik vaker dragen dan een Bambino.

Vostok en Sistem 51 staan al langer op mijn “ga ik vast wel eens kopen” lijstje, maar ik twijfel steeds meer of ik echt zit te wachten op 5 a 6 goedkope horloges (mijn Seiko 5 draag ik zelden).

1 like

Zodra deze man begint te praten heb ik al genoeg gehad … doe mij maar een goed geschreven artikel met mooie foto’s.

Meer dan de introductie heb ik dan ook niet gezien.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die moderne trend om overal filmpjes over te maken kan missen als kiespijn. Is Archie die man die zo ontzettend schreeuwt? Daar kan ik ook niet naar kijken.

2 likes

Die fijne nuance en prachtig opgebouwde betogen zijn inderdaad ongekend. Heeft iemand (bijvoorbeeld TS) een lijstje van welke suggesties er worden gedaan in dit filmpje trouwens :stuck_out_tongue:?

Swatch system 51
Seagull 1963
Vostok amphibia
Seiko Skx
Orient Bambino

4 likes

Mag deze post bovenaan? Het filmpje had meer waarde als die man de horloges ook echt in bezit heeft.
Overigens mis ik de Casio MDV-106

Zie @Jeffstar’s antwoord.

De System 51, sja, dat weet ik niet. De SKX, Bambino, Amphibia en 1963, daar heeft ie wel gelijk in, maar man man man, hoe oninteressant kun je het allemaal maken verder.

Merk trouwens op dat voor 80% van de horlogekopers op de wereld 150-200 USD niet “goedkoop” is. Die kopen iets tussen vier Euro bij een kruitvat en 80 Euro bij een bijouterie. :slight_smile:

Dan past die Casio er beter bij voor 50 ballen. :slight_smile: Overigens denk ik dat de A168WA-1YES en dergelijke nog een tikje grotere cult-status hebben:

5441926432_86efcef57f

2 likes

Niet de fijnste kerel om naar te luisteren.:sweat_smile: Al die youtubers zijn echt dol op de orient bambino maar ik vind het helemaal niks. Merk echt dat de smaken soms drastisch verschillen.:joy: