Het uurwerk is van Seiko, het horloge is een in Duitsland gemaakte Iron Annie Bauhaus. Er staat zowel op de wijzerplaat als op de achterkant vermeld “made in Germany” en het Audi logo.
Welke Citizen is dit? G-Shock (of minimaal één andere Casio) mag niet ontbreken.
Interessant! Zo ver ik weet zetten wij “EPSON” alleen op Orients.
Mooi!
Dank je wel Chau👍🏻
Welkom! Leuke vraag. En leuk om over na te denken.
1 De Orient Kamasu (je daily d®iver)
- De Casio G-Shock GW-M5610U (want iedere collectie heeft een Gshock nodig, en ook meteen je GMT, chronograaf en wekker) ideaal voor wanneer shtf
- De Seiko snxs79 (voor op kantoor ofzo)
- Tissot PRX Quartz als grab n go
- De Seiko SRPD53 (als Magnum PI strandklatser)
En als bonus optie heb je met deze collectie doekoe over voor een A158
Maar welkom nogmaal Theo
NB1050-59h
De grijze is deze zomer uitgekomen. De andere kleuren waren er al een tijdje.
Zeker, en dan te bedenken dat het ding hier al een paar maanden te koop stond!
Nou nou jong… 29 hè.
Onder de €500:
Seiko skx
Universal Geneve FS.
Welkom Theo.
Onder €499, altijd bij Seiko kijken.
@Colnago Ja, die CWC zou ik wel willen als die uit 1982 komt!
Een echte volgorde heb ik niet, maar ik heb deze gehad en zou ze zo weer nemen.
De dresser:
De stoere field watch voor als je een rondje op de hei gaat lopen:
De neo vintage, als die nog te vinden is voor €500:
De duiker voor voor in het zwembad:
En de chronograaf:
Moet je meer dan 500 ballen voor mee nemen.
De top 5 onder de 500? Die is heel erg Japans, met misshien één Zwitser. Hier heb je wat opties, in geen specifieke volgorde:
De Orient Kamasu. Gaat geen leukere duiker vinden met Saffier van een normaal merk onder 500 ballen. Misschien eens een Citizen Fugu, maar die heeft mineraal.
De Orient Bambino in de nieuwe 38mm versie. Super cool, ook al heeft het mineraal.
Weet je wat, een Amerikaan. De Timex Marlin. Ook super cool.
Laten we een Fransoos nemen. De Baltic HMS 003.
Seiko duikers ook altijd goed.
Citizen idem dito, al is mineraal kut.
Boldr Venture. Singapore, maar fantastisch.
Deze is met wat fantasie nipt, nipt onder de 500 uit Italië te bestellen op Chrono. De enige Zwitser.
En gewoon een moddervokking GMT voor minder dan 500 ballen. Dit zou mijn directe keuze zijn als ik “one and done” moest doen voor dat geld.
Heerlijk dat mensen allemaal specifieke meningen geven. Kijk gewoon eens rond wat je mooi vind, ga vervolgens vinden wat in de prijscategorie past en dan is het een kwestie van kopen.
Automaten zijn er zat onder de 500 te vinden, automatische chronografen wordt lastig. Loop eens een juwelier binnen joh!
Amerikaan, gevestigd in Zwitserland
Ook vintage van King Seiko. Er staan er zelfs een paar in het blauw… oh wacht
Zonder ongein, die King Seiko’s zijn erg verleidelijk @Mipnick, maar ik moet op mijn handen blijven zitten
Nja… Ho ho, Hamilton had een Zwitserse fabriek gekocht, maar ten tijde van de gekte rond de Pulsar hebben ze zichzelf in Pennsylvania Pulsar genoemd en de Zwitserse tak afgestoten. Dat is in de Swatch groep opgegaan, en heet tegenwoordig Hamilton. Ik ervaar het als een Zwitser met hele zwakke soort van Amerikaanse afkomst, of wat er van over is.
Want zeg nou zelf, IWC wordt ook niet als Amerikaans gezien, Rolex niet als Brits, en Breguet ook niet als Frans.
Ik voel wat je zegt hoor, ik ben gek op Hamilton en zou willen dat het nog de Amerikaanse toko was waar we ooit trots op konden zijn. Echt. Maar ja.
Welkom Theo. Niemand start met 5 horloges à €500/st. Maar u vraagt, wij draaien.
#1 Baltic HMS003 link vanaf €435 omdat je stijlvol voor de dag wil komen.
#2 RZE Endeavour link à €549 -10% als je op de nieuwsbrief inschrijft, want titanium.
#3 Citizen Promaster BN0150-10E Eco-Drive link à €189 want dankzij Eco-Drive is dit het meest zorgeloze horloge dat je ooit zult bezitten.
#4 Casio AE-1200 link à €36 want dit horloge is je trouwe kompaan op wereldreis, in de moshpit en tijdens een uit de hand gelopen kroegentocht in Budapest.
#5 Casio AE-1200 zodat je niet hoeft te treuren als je #4 ergens kwijt raakt.
Pwoah mij heb je overtuigd.
Naam en rugnummer van deze beauty?
Is Hamilton niet begonnen met trein station klokken en klokken in gevechtsvliegtuigen?