Ik wil graag van jullie horen wat jullie van de afwerkingsgraad van allerlei merken vinden. Ik heb een uurwerk van Citizen, (waarde 300-400€) wel een safierglas, maar gewoon staal glanzend goud, niks speciaals, de bezel had steviger mogen zijn. De bezel heeft ondertussen een kleine beschadiging, maar heeft het safierglas dan nagenoeg compleet ingebouwd zit wel beschermd. Hoewel ik de afwerking van dit horloge niet bijzonder goed vind, kan ik voor dat geld natuurlijk ook niet meer verwachten. En hoe staat het met duurdere horloges van Citizen?
Oplopend van goedkoop naar duur vind ik de afwerking gemiddeld gezien oplopend van slecht naar uitmuntend.
Je krijgt waar je voor betaalt.
Dit vind ik een interessant onderwerp. Als nieuw lid ben ik vooral heel benieuwd naar de verschillende onderdelen van afwerking die je kan beoordelen?
Als ik met gezond boerenverstand kijk dan zou ik deze onderdelen benoemen, maar weet ik er geen waardeoordeel aan te geven.
- materiaal keuze: Staal, titanium enz?
- opgelegd of opgestempelde merken?
- diepte of vorm van indices?
- polijstwerk?
- algehele stevigheid?
- glas?
- draaiende elementen?
Is er iemand die hier een intelligent licht op wil laten schijnen?
Citizen ziet er altijd keurig uit of het je smaak is of niet en de constructie en techniek is ook dik in orde!
Ik draag nu een Citizen quartz, bescheiden, toch 100 meter WR maar zeer accuraat
Uw 3’ foto lijkt verdacht veel op mijn uurwerk. Maar de merken kijken natuurlijk vaak van elkaar af, of kopen bij eenzelfde fabrikant
Het geborstelde metaal vind ik mooi, maar dat is smaak he.
Deze Citizen Chronomaster, geheel in titanium is perfect afgewerkt, ongeveer Grand Seiko niveau. Ik vind het een voordeel dat er ook nog een anti kras coating op zit. Mjin GS is nogal kras gevoelig. De anti weerspiegelings coating op het saffier glas is, zoals je op de foto kunt zien echt véél beter dan bij GS.
Welk saffier glas?
Dat lijkt mij hier zeker niet het geval.
Verschil in afwerking (misschien nu niet goed zichtbaar) zal er zeker zijn.
Combinatie en overgang van van geborsteld en gepolijste delen is wat ik juist zo mooi vind.