Topic op slot graag.

Het begint nu toch echt te kriebelen om er een Rolex Datejust bij te nemen! :crazy_face:

Ik lees dat de nieuwe 36MM (126234) dicht in de buurt van de 41MM zit qua behuizing en daarom denk ik
dat 36MM een prima maat voor mijn 17.5CM polsen zal zijn. :smiley:

Persoonlijk vind ik de 116234 ook erg mooi en vroeg ik mij dus af of deze qua kast het zelfde is als de 126234 aangezien deze alweer wat langer op de markt is.

De 41MM gaat echt te groot worden, maar ik wil voorkómen dat het lijkt alsof ik een vrouwelijk formaat draag! :sweat_smile:

Is ook een kwestie van wat jij lekker vindt zitten. Ik heb sinds eergisteren de 41MM DJ in bezit en ik vind deze perfect op mijn pols van 18CM zitten. Niet te groot. Bij een 36 vond ik deze juist weer net iets te klein. Zorg dat je ze beide even omdoet anders!

1 like

Passen is de enige mogelijkheid. Ligt er ook aan wat je nu draagt of het optisch voor je te klein zal zijn. Eerste keer dat ik een DJ36 zag, dacht ik ‘goh, wat klein’. En nu wil ik niet meer anders.

2 likes

Is ook zo! :slight_smile:
Draag nu voornamelijk een 40MM Sub.
Voor mijn gevoel en comfort is dit wel de max wat mijn polsen aankunnen. :yum:
Vandaar dat ik denk dat 36MM (mits het niet te klein oogt) perfect zal zijn.

Denk dat dat wel goed :ok_hand:

Foto uit het archief. Twee keer 40mm en één keer 36mm.
Zelf draag ik tegenwoordig 34mm naast de 40mm. Ik vind het prima en lekker dragen. Mijn pols is 16.5cm.

3 likes

Ja het schijnt slechts een millimetertje of vijf te schelen :stuck_out_tongue_winking_eye:

15 likes

Tony-Soprano-è-morto-James-Gandolfini-620x350

Dit klopt echt voor geen meter.

5 likes

Optisch :kissing_heart:

1 like

:man_facepalming:

Laat ik het zo zeggen… Het schijnt dat de nieuwe behuizing OPTISCH (nog steeds 36mm) groter toont dan de oude 36MM versie en daardoor dus voor het gevoel dichter in de buurt komt van een 41MM versie… :sweat_smile:

Nu dus mijn vraag, geld dat ook voor de 116234 of is deze behuizing weer anders dan die van de 126234? Danke biete!

Waar lees jij deze meuk? :joy:

De nieuwe 126234 is juist weer slanker, richting de maat van de vintage DJ’s. De 116234 is het lompst, maar lijkt ook optisch niet in de verste verte op een DJ41.

2 likes

Sub vs 36mm DJ. Voor het idee. Ik zou het wel weten.

2 likes

Je moet, zoals gezegd, zelf gaan passen. Foto’s zeggen weinig tot niks omdat ze enorm vertekenen.

Voor mij draagt de 36mm te klein en de 41 te groot. Geen DJ voor mij dus. Gelukkig vind ik de OP mooier.

1 like

In the place that is full of ‘meuk’, Tzi internet! :crazy_face:

3 likes

Met jouw polsmaat zou de 36mm goed moeten passen, maar je moet echt gewoon gaan passen!

Hier de 126334 DJ41 plus één extra schakel aan de jubilee (pols 19,5-20cm)

3 likes

Nog een archief foto. :wink:

2 likes

In dit geval ziet 34MM er niet eens klein uit! :+1:

Klopt zeker dat ik gewoon moet gaan passen.

Punt is dat dat maar een momentopname is. Soms heeft het wat meer tijd nodig om ergens aan te wennen en ziet op zo’n momentopname alles er klein uit naast 40mm. :stuck_out_tongue:

Ik heb ook 17,5 cm polsen en de DJ36 zat bij mij perfect. :+1:

1 like

Nogmaals, foto’s zeggen hoegenaamd niets.

Voorbeeldje. Twee maal een OP 39mm. Tweede foto via een spiegel en daarna ingezoomd:

6 likes

Elke HF’er die hem heeft gepast, vindt het formaat meevallen. Op papier te klein, in realiteit prima.

1 like