5513

Hallo forumbroeders en zusters

Wie weet wat een scherpe prijs is voor een rlx 5513??

Wat is een scherpe prijs voor een VW Golf?

Leeftijd, staat ed.

Ik denk dat 250 Euro wel een scherpe prijs zou zijn… :slight_smile:

Daar is met dit type geen pijl op te trekken. Leeftijd ,dial,Comex enz.
Denk dat je begint met een hondertje of 25 oplopend tot…

Forehand Schreef:

Daar is met dit type geen pijl op te trekken.
Leeftijd ,dial,Comex enz.
Denk dat je begint met een hondertje of 25
oplopend tot…

… tot een duizendje of 25 :slight_smile:

Volgens mij zijn ze vanaf ongeveer 3,5 k wel te koop. Deze zijn dan zonder doos papieren. Ook de staat zal niet geheel onberispelijk zijn. Voor een model in goede staat inclusief doos en papieren mag je denk ik rekenen op een prijs vanaf 4,5-5k.

Misschien is deze mooi om mee te beginnen?


:+

Hallo doekr,

Bij vintage Rolex varieren de prijzen nogal, dit is ook het geval bij de 5513.

Dit komt door de verschillende wijzerplaat configuraties (gilt dial, maxi dial, matte of een late gloss plaat), de aanwezigheid van papieren en doos (beetje vintage doos kost een paar honderdjes…)

Maar nog veel belangrijker voor de prijsbepaling is de staat van het horloge. Kast ongepolijst? Wijzerplaat authentiek? Alles matching tritium? Service historie van het uurwerk?

Ik denk dat je voor 2500,- binnen Europa een wrak kunt scoren. Maar als het lukt om een 3500,- bij elkaar te rapen dan kun je een vet exemplaar kopen dat z’n waarde behoudt en waar je maximaal van kunt genieten.

Als je wilt kan ik met je mee kijken. Ik ben geen expert maar heb er ondertussen genoeg gezien om er iets verstandigs over te zeggen. Je weet waar de pb knop zit :wink:

gr. Roel

Ik heb geen idee van prijzen maar vind de tips een meedenk-aanbieding van Krabong super! (tu)

Deze prijzen had ik inderdaad verwacht, de reden van deze vraag was deze advertentie.
Klopt dit?? of zie ik iets niet, helaas al verkocht.

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.antiquewatchcouk.com/mywatches/rolexsub2.JPG&imgrefurl=http://www.antiquewatchcouk.com/watchesforsale/rolexsub3.htm&usg=__nA6TvYDMP1gUT1LNZVGE1sEcNiE=&h=640&w=472&sz=100&hl=nl&start=36&um=1&tbnid=k9oAMoynE_sNtM:&tbnh=137&tbnw=101&prev=/images%3Fq%3Dvintage%2Brolex%26ndsp%3D20%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26start%3D20%26um%3D1

Tobias Schreef:

Ik heb geen idee van prijzen maar vind de tips een
meedenk-aanbieding van Krabong super! (tu)

Vind ik ook (tu)

Op zo iemand kan je nog eens een keer een beroep doen als je een Rolex wil aanschaffen!

Krabong Schreef:

Hallo doekr,

Bij vintage Rolex varieren de prijzen nogal, dit
is ook het geval bij de 5513.

Dit komt door de verschillende wijzerplaat
configuraties (gilt dial, maxi dial, matte of een
late gloss plaat), de aanwezigheid van papieren en
doos (beetje vintage doos kost een paar
honderdjes…)

Maar nog veel belangrijker voor de prijsbepaling
is de staat van het horloge. Kast ongepolijst?
Wijzerplaat authentiek? Alles matching tritium?
Service historie van het uurwerk?

Ik denk dat je voor 2500,- binnen Europa een wrak
kunt scoren. Maar als het lukt om een 3500,- bij
elkaar te rapen dan kun je een vet exemplaar kopen
dat z’n waarde behoudt en waar je maximaal van
kunt genieten.

Als je wilt kan ik met je mee kijken. Ik ben geen
expert maar heb er ondertussen genoeg gezien om er
iets verstandigs over te zeggen. Je weet waar de
pb knop zit :wink:

gr. Roel

Hey Roel

Bedankt voor al je tips en adviezen, als het zover is, en dat zal nog wel even duren, dan houd ik me zeker aanbevolen, en maak ik graag van je aanbod gebruik.
Had je het linkje nog gezien? wat is jou mening hierover??
Dial lijkt zoiezo aftermarket, lijkt in iedergeval niet oud…

Groeten,

Bert

Hey Roel

Bedankt voor al je tips en adviezen, als het zover
is, en dat zal nog wel even duren, dan houd ik me
zeker aanbevolen, en maak ik graag van je aanbod
gebruik.
Had je het linkje nog gezien? wat is jou mening
hierover??
Dial lijkt zoiezo aftermarket, lijkt in iedergeval
niet oud…

Groeten,

Bert

M’n mening… ik word in elk geval duizelig van die foto’s… ::o::o::o

Er zit een triplock kroon op en dat is niet authentiek, technisch wel prima maar we willen een kroon met twee stipjes (twinlock) :wink: :slight_smile:
Verder is het een m’ters first wijzerplaat en daarvoor betaal je een bonus. Er zit een oude (rivet) band aan, ook een bonus!

De prijs is absurd laag en er is iets niet pluis zegt m’n gevoel…

Maar ik ben net aangesproken dat ik m’n aandacht bij het bezoek moet houden i.p.v. met m’n digitale vrienden klokken te ontleden :o>X

Dus ik kom er op terug (tu)

gr. Roel

Wijzerplaat gerelumed… = destroyed :slight_smile:

Ik heb eens verder op z’n site gekeken maar ik word er niet blij van. Omega Cosmic uit 1970 met Swiss made (service) plaat… :)o

Zou die advertentie al ouder zijn? Want die sub is een paar honderd pond duurder dan die jaren 50 klokjes die er staan… :sunglasses:

Ik liep een blokje om (tu)

Een vintage Rolex, zeker je eerste, moet je face-to-face kopen. Veel leuker en betrouwbaarder.

Gr. Roel