5700 🤡

Ik was al een hele tijd op zoek naar een Bergeon 5700 kastopener, maar dan voor een prijs waarbij je beide nieren kan behouden.

Vooralsnog onvindbaar gebleken en gaandeweg nam het aantal project horloges waarvan de deksel niet open wilde toe.
Uiteindelijk ben ik toch gezwicht voor een Chinese kloon.
Eergisteren besteld, vandaag al op de stoep (geleverd vanuit Frankrijk, geen gezeik met invoerheffing e.d).

De hamvraag: top of flop?

Mooie complete set, met borgblokjes voor tussen de lugs, een klem voor kasten met geïntegreerde bandaanzet en een setje oyster doppen.
Afwerking laat wat te wensen over, maar daar was de prijs dan ook naar.
Het apparaat voelt degelijk aan.

Dan proefdraaien: alle vastzittende deksel uit de projectenbak zijn losgekomen. :+1:t2:
Het maakt ook duidelijk waarom het niet altijd met de bekende magic 8 ball wil lukken, zoals pakking in staat van ontbinding

En het pièce de résistance, deze Rado waar iemand al eens tevergeefs met zwaar gereedschap op los is gegaan, ging open.

Bij deze zat de borgring dusdanig vast gekoekt aan de deksel dat de opwindstift afbrak tijdens het los draaien :skull_and_crossbones:. De kroon vond ik aan de andere kant van mijn werkkamer terug.

Al met al tevreden met het resultaat dusver.

9 likes

Zelfde keuze en zelfde reden tot die keuze gemaakt, ook dik tevreden met deze opener!
De opzetstukken voor Rolex en tudor passen ook goed!

2 likes

Leuk ding, heb hem zelf ook, ben er best tevreden over!

3 likes