Ik zou best een horloge uit mijn geboortejaar willen hebben, maar volgens mij was dit horlogetechnisch nogal een moeilijk jaar. Hebben jullie nog leuke suggesties? Ik hou van sportief (Mark II, Enicar, Heuer, Chronoris, Tissot enz.), zo goed mogelijke staat, 40 mm. is ongeveer de ondergrens en heb voorkeur voor automaat boven handopwinder. Dit valt natuurlijk ook in de categorie waarvan de prijzen momenteel door het dak gaan, maar wie weet zie ik iets moois over het hoofd? Thanks voor de suggesties alvast!
Ik doe mee.
Ben ook al een tijdje op zoek, maar ik vindt het lastig, laat ik het zo zeggen. Ben benieuwd. Wel een goed jaar trouwens
Met Seiko is dit mogelijk voor een nette prijs, seiko 6139 of 6138. Beide sportieve designs omdat het chronograven zijn, en automaat.
Hier een paar die ik heb (of heb gehad)
6139 modellen
6138 modellen
Nog één die op zoek is naar '73 stuff … join the queue
Goed jaar btw
Oh ja, niet Aziatisch of Russisch
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
20mm zou je met bijna alle 6138 goed zitten. 6139 heeft vaak 18mm, maar de 6139-6012 bijvoorbeeld heeft 19mm lugs, de helmet heeft 20mm. Een 6139-6002 (Pogue) heeft ook 19mm, maar wat overigens vaak is bij de smalle bandaanzetten is dat de originele stalen band dan meteen na de kast weer uitloopt naar wat breder. Zo ook bij de pogue, daar is de band meteen na de kast ongeveer 22mm wat er al een stuk minder smal uit ziet.
Mijn seikos komen overigens allemaal van Ebay, over de hele wereld Ebay is echt een goudmijn, maar je moet wel uitkijken want er staat een hoop troep tussen… Vele frankens of volledig aftermarket enzo. Maar met wat zoeken valt er een hoop moois te vinden!
Omega Seamaster 176.007? Lemania based uurwerk, funky seventies design en relatief nu nog te betalen. Die van mij komt uit '72 dacht ik.
Met alle plezier!
Overigens zijn er ook erg mooie 19mm banden te vinden, de band op mijn Pogue is ook een 19mm. Er is helaas wel minder keus maar een 20 past er vaak ook wel tussen ja.
Deze goedlopende Accutron is uit 1973, is 35 breed en 45 over de lange zijde geloof ik. Ik zal hem vanavond toch maar weer online zetten. PB als er interesse is.