Vond dit model al heel lang mooi maar gezien de zeldzaamheid en de prijs bleef het ook bij een droom. Totdat iemand uit Engeland interesse had getoond in mijn Dornbluth en dit model in zijn bezit had.
Toch een paar nachten goed over geslapen en uiteindelijk de knoop doorgehakt. De verkoper was zo genereus om de Audemars als eerste op te sturen.
Vond ik het een mooi horloge dan stuurde ik mijn Dornbluth terug, zo niet dan stuurde ik de Audemars Piguet terug.
Hij prijkt nu een aantal dagen om mijn pols. Hij heeft overigens genoeg gebruikssporen, dus ik denk eraan om de kast te laten opmaken. Ik wist dit overigens al van de te voren. De kast is plat, maar wel mooi plat. Hij valt echt mooi rond de pols.
Loopt echt super nauwkeurig, paar seconden per dag.
De wijzerplaat is echt super, gave arabische cijfers en vette lume. 36mm is niet heel groot, maar hij draagt bijna net zo groot als mijn Sub, alleen is die wat dikker.
Tot nu toe geen spijt dat ik hem voor me Dornbluth heb geruild. De Dornbluth is mooier, maar in de dagelijkse praktijk veel minder praktisch.
Ik vind het een super klok, ik vind de RO lijn zo wie zo erg mooi,beurtje voor de kast en band en hij is weer als nieuw…
gefeliciteerd, ik denk dat dat het de hobby maakt zoeken , wikken wegen… ZWETEN… en dan toch een mooie klok erbij… :~
ik hoop toch zeker eens een ROO Safari erbij te krijgen in de doos… later als ik groot ben LOL…
Hij is echt maar 36mm. Komt vooral door de band
Hier twee wristshots, lijkt ongeveer net zo groot als een sub maar draagt platter en daardoor ietsje kleiner.
Was vandaag in Brussel dus vlak in de buurt bij Freddy. Zeker na het zien van de Voor en Na van twee Royal Oaks is ie daar in goede handen.
Vanmiddag even langsgereden en een kleine rondleiding gekregen in zijn atelier. Echt heel gaaf om al die kleine bakjes met onderdelen te zien.
Hij krijgt een volledig onderhoud. De vorige horlogemaker die het ding heeft geserviced is echt een prutser. Schroeven waren er scheef ingezet en de lunette verkeerd om…
Overigens liep ie erg nauwkeurig. Alleen de amplitude was wat laag.
Hoop hem snel terug te hebben, ik weet in ieder geval dat ie in supergoede handen is.
Ik vind de Dornbluth een heel mooi horloge eentje die veel draagtijd verdiend je zult dus keuze’s moeten maken
Ik vind deze beslissing zeker niet verkeerd ik wens je dan ook veel plezier met dit prachtige horloge
Mooie aanwinst Tom. Dit model had ik nog nooit eerder gezien.
Voor mij is het geen optie, die 36mm, maar bij jouw staat hij goed. Die Dornblüth vond ik toch wat mooier, maar de AP heeft daarentegen een veel mooiere historie. Dat lume-shot is prachtig.
Toen ik het nummer in de topic zag, dacht ik een Rolex, maar dit is weer eens heel wat anders.
Prachtig horloge, deze zie je niet zo vaak. Ik vind het een erg geslaagd model (tu)
Veel plezier ermee (zo gauw hij weer in oude glorie hersteld is door ‘den Meester’ )