Topper van 2016

Kan niet kiezen

19 likes

Daarom heb ik begin dit jaar voor de witte gekozen, oogt een stuk rustiger :sunglasses:
Je hebt overigens helemaal gelijk, de BALL is super en zeker value for money :thumbsup:

8 likes

So wie so een beproefde methode, zeker als je dat twintigje gewoon in je portemonnee laat zitten.

2 likes

Zo hier staan een aantal prachtige klokken tussen.
Meteen weer wat ideeen opgedaan voor een toekomstige aanschaf.
Dit jaar heb ik me ingehouden qua aantal nieuwe aankopen, maar de horloges die ik heb aangeschaft draag ik wel regelmatig en dat is wel eens anders geweest. Ben dus best tevreden over het afgelopen jaar.
Een topper kiezen, dat was moeilijk. Maar uiteindelijk heb ik gekozen voor de Oris Aquis.

9 likes

Vele gekomen en vele gegaan, maar als ik moet kiezen:

Mooie vintage-achtige duiker, grab & go toolwatch en stiekem het vaakst uit de kist gepakt.

10 likes

gr, HJR

13 likes

Wow…die Sinn is mooi zeg! En bij de Ball ook de secondewijzer verlicht…is ook niet bij alle tritium horloges.Bedankt voor de show!:slight_smile:

Dit moet 'm dan zijn.
Er is in 2016 wat af-geflipperd maar deze is gebleven en wordt nog steeds met plezier gedragen en ik wil 'm ook nog niet kwijt, zeker niet met die mooie zadel-leren Ko die eraan zit.

Victorinox Vintage Chronograph

[URL=http://s6.photobucket.com/user/TheMaestro58/media/Victorinox%20Vintage%20Chronograph/DSC02350_zpsd1rptqdw.jpg.html][/URL]

6 likes

Hij bevalt nog steeds hoor :wink:

3 likes

Makkie. Verreweg het meeste gedragen ook.

16 likes

En terecht. Tijdloze topper…!
Ik had de klok hier op het verkoopdeel van het forum op het oog - zacht geprijsd immers - maar dat blijkt de 42mm. Met mijn niet al te grote polsen lijkt me dat geen goede match bij dit type horloge, dat zijn volle 42mm doorsnede gebruikt voor het glas.

Ik sta nog altijd open voor een 38mm variant, dus als je de flipperitus krijgt…

Heb je hem wel nog?

1 like

Touche. Maar ja. Ik heb hem nog. En ik hou hem lekker tot ik een JLC ultrathin moonphase koop. :wink:

3 likes

Dit jaar veel geflipperd:
Blancpain leman flyback Monaco ys
Tudor black bay blue
Omega speedmaster rattrapante
Iwc aquatimer 2000
Jaeger le coultre master compressor gmt limited
Panerai pam 372
Iwc flieger chronograph petit prince

Maar nu al een tijdje een Rolex 16600 en de pam24. Met name de pam24 c serie vind ik zeer fijn!

11 likes

Mijn eerste automaat gekocht vorige week dus die staat duidelijk op 1. Heb hem hier al gepost, maar ik ben er wel fier op :innocent:

Dus hier komt die dan weer!

17 likes

Voor mij was 2016 het eerste jaar dat ik me in horloges ben gaan interesseren. Best veel uitgeprobeerd en op dit moment is dit de collectie:

En nog een G-shock die ik gebruik waarvoor hij bedoelt is.

Ben eigenlijk met allemaal heel blij, maar als ik er één moet kiezen, kies ik denk ik voor de Tissot.

Ben wel tevreden voor dit jaar, op naar 2017 en dan komt er misschien wel een mooie Damasko bij of in plaats van…

7 likes

Lastig, lastig, moeilijk, moeilijk :sweat:
Vintage Bieri watch uit 1950 (klein maar fijn)?
Tissot Actualis autolub (met een bijzonder onderhoudsvrij mechaniek)?
G-Shock (voor sport en voor alles waar-ie tegen kan)?

Nope, mijn topper 2016 is deze spectaculaire Seiko (inmiddels op leer):

:sunglasses:

7 likes

Welke AT is dit eigenlijk…moooooooooi!!

Is een Speedmaster Broad Arrow Chronograaf😄

1 like

Eerh…deze:

14 likes