TopTip: Horlogeforum App

Laatst een horloge overgenomen van een HF lid die niet af wist van de HF App.
Sharing is caring, dus vandaar deze post.

Er bestaat dus een HF “app”.
Waarom “app” - deze is namelijk niet te verkrijgen via een play of app store, omdat het een Chrome app of extentie is.

Dat gezegd te hebben - de app werkt helaas alleen op Android en Windows (met Chrome). Voor zover ik weet.

Installatie is super makkelijk.

Vanaf je Android toestel ga je via Chrome naar het horlogeforum en klik je rechtsboven op de drie puntjes. Je komt dan in een menu waar je op “Install App” klikt.

Installatie volgen en tadaaa…de HF App

Vanaf Windows ga je via Chrome naar het horlogeforum en klik je in het adresbalk de extentieknop om deze te installeren.

Dit geeft je een snelkoppeling op je desktop.

De app op de telefoon werkt lekker en als voordeel krijg je de notificaties ook binnen zoals bij een normale app.

Hopelijk is hier iemand mee geholpen.

Like and Subscribe.
Groetjes!

22 likes

Super, wist het ook niet. Bedankt :blush:

2 likes

Voor wie het niet zou kennen een kleine workaround voor iOS: open de horlogeforumpagina in Safari, klik op het “stuur door” icoontje onderaan en kies voor “zet op beginscherm”.

7 likes

goed bezig! heb het al sinds mijn binnenkomst hier. ik dacht dat iedereen dit al wel wist :slight_smile:

dit :joy:

1 like

Hahaha ik heb dit nooit gedeeld :joy: ging er vanuit dat iedereen met Android dit wist… Gebruik het al minstens 1,5 jaar zo. Krijg je ook gewoon meldingen e.d. super handig :v:

Dit dus :point_up:

Dit geldt overigens voor talloze websites. Zo ook voor veel providers om je verbruik in te zien, diverse overheidswebsites, verzekeraars, etc

3 likes

Dank je! Dus voor de Iphone users. Krijg je ook de meldingen binnen?

1 like

Je kunt ook de DiscourseHub app gebruiken, dan heb je een volwaardige app op je smartphone

2 likes

Dacht ik dus ook. Ik gebruik het ook al vanaf dag 1. Als je de site de eerste keer via Chrome bezoekt krijg je de vraag of je app wilt instaleren.

Vond het toch de moeite waard om te posten. Zeker voor de meldingen die je dan krijgt.

1 like

Hangt ervan af wat je onder meldingen begrijpt. Je maakt hiermee gewoon een snelkoppeling naar de internetpagina, met alle functies ervan. Als je meldingen in het berichtencentrum bedoelt: dat weet ik niet, gebruik die niet. Ik houd het liever rustig :sleeping:

1 like

Ja die bedoel ik.

Zo:

2 likes

Is er nog een andere manier dan?

1 like

Hoe bedoel je?

Ik zie 3 manieren:
Chrome zelf als website
Chrome app/extentie

Dit - een forum app.

Of koop eens iets minder posh :wink:

1 like

Dat is geen voordeel, maar een nadeel! (vind ik).

In geval van HF houdt dat in dat je 24/7 elke minuut een notificatie krijgt :joy:

1 like

Zo loop je geen enkele rolex mis :stuck_out_tongue:

1 like

giphy

2 likes

Nee hoor - alleen wat aan jou gerelateerd is. Antwoorden, tags, berichten. Valt wel mee.
Daarnaast kan je ook instellen welke notificaties je krijgt.

Was dit een GIF? Ik kreeg gister hetzelfde toen in een GIF wilde posten.

Ja, dit WAS een gif … :grin: Vreemd, is plots weer weg.

1 like

Och, ik heb toch zelden tijd als ik onderweg ben, dan kijk ik bijna nooit op HF.

1 like