Torgoen T29 aangename nieuwe aanwinst

Ik was op zoek naar een kwaliteitshorloge cq dresswatch.

Dit maal zocht ik een klassieke uitstraling, maar wel modern en stevig.

Daarbij wilde ik weer een Zwitsers horloge, als tegenwicht van mijn Jappaners.
Het moest een horloge worden die je niet zo vaak ziet, en waar ik een soort van klick mee zou hebben.
De aankoop moest wel" save" zijn en geen avontuur betreft de kwaliteit.

Ik ben uiteindelijk op de Torgoen T29 uitgekomen.

Gekocht bij Kendor van Noah een internet juwelier web winkel.

Na betaling de volgende dag in huis.

Met het uitpakken van de luxe verpakking, beleefde ik direct een aangename verassing, deze Torgoen is mooier dan op de afbeeldingen.

De wijzerplaat en wijzers zijn zeer mooi bewerkt en gevormd.
de opgelegde Indicies (cijfers) en klassiek gevormde wijzers zijn zeer mooi, goed afleesbaar met een heldere lumi voor nacht visie.

De kast is 45mm en zo gevormd dat het horloge groter lijkt.
Ondanks mijn bescheiden lenige pols goed te dragen.

De prominente aanwezigheid van de secondewijzer bij de 6 maakt het, dat de uitstraling groot is.

De volledige stalen kast is zeer mooi afgewerkt met bewerking van polijsten. De geschroefde deksel geeft aan 10 bar.

De manier van dag aanduiding met wijzer is mooi klassiek en duidelijk.
De dag aanduiding bij de 6 is een waar feest om te zien, eindelijk een heldere weergave en niet zoals je vaak ziet ergens in een klein venstertje weergegeven.

De kroon is in de juiste verhouding tot de kast, groede grip, voorzien van Torgoen logo.

De leren band is van hoge klasse en is toch zeer comfortabel.

Ik ben door het merk, maar zeker door dit model aangenaam verast.

Nu de foto’s

Torgoen is nog niet zo bekend. Het is een Zwitsers bedrijf, opgezet door mannen die uit de luchtvaart komen. Naar mijn mening de beste piloten horloges maken, immers zijn dat de mensen met praktijk ervaring. Dat is te zien aan de horloge collectie. Functioneel en toch mooi, met een oog voor kwalitatief goede afwerking.

dat ziet er niet verkeerd uit (tu)

Mooie evenwichtige klok hoor.
Gefeliciteerd en geniet van je nieuwe aanwinst.

De term dresswatch en ‘De kast is 45mm en zo gevormd dat het horloge groter lijkt’ gaan voor mij niet echt samen. Maar afgezien van het formaat vind ik het wel een leuke klok. Veel plezier er mee (tu)

Prachtige klok!!!

Nu nog met een automaat

Mooi afgewerkte horloges voor weinig geld, zijn familielid zegt hallo

Eric

Netjes en stoer, Rondaatje erin. Kan niet meer mis gaan.

Veel mis kan er niet mee gebeuren lijkt mij. Vandaar ook op save spelen.
Deze heeft inderdaad een Swiss RONDA 7004.N movement.

Ik weet niet of ETA een automaat heeft met een grote datum, wijzer aanduiding voor dag en een sub sec. Maar dat zou wel heel mooi zijn een automatic movement in deze kast.

EricPP Schreef:

Mooi afgewerkte horloges voor weinig geld, zijn
familielid zegt hallo

http://i658.photobucket.com/albums/uu306/EricPePa/
Torgoen/IMG_0180.jpg

Eric

Ook een mooie 24 uurs uitvoering deze T5. de maat van 42mm is ook netjes.
Gr, Erik

Proficiat!

Ik dacht dat dit eigenlijk russen waren maar deze zit er sowieso leuk uit.

Mooi horloge inderdaad, met een automaat en nét iets kleiner zou het voor mij ideaal zijn…

Met de kwaliteit van Torgoen zit het zeker goed, mijn vriendin heeft er al jaren een en die tikt ondanks soms ruig gebruik probleemloos door!

Een prachtige aanwinst zeg, ziet er perfect uit. Ik zal dat merk eens in de gaten houden. Veel draagplezier

Nou, dat ziet er goed uit! :~

Gefeliciteerd, mooie aanwinst en leuke foto review.

Volgens mij ben je er goed in geslaagd een horloge te vinden dat voldoet aan je wensen. Het is ook een mooie klok. Het enige waar ik een beetje raar tegenaan kijk is het datumvenster.

Het datum venster, is zeer duidelijk.
De positie niet gebruikelijk, wat het voor mij weer interessant maakt.

De gehele bewerking van de wijzerplaat is zeer netjes, met een motief in het midden.

Het is Klassic en toch weer stoer. Tja moeilijk uit te leggen waarom er een klick is met een horloge. Laten we het houden op emotie.

Ik heb ook wel wat met het merk, dat speelt ook een rol.

Zijn er overigens nog meerdere beziters van Torgoen? Ik heb enkel een T05 voorbij zien komen.

Ik heb ook deze om de pols gehad.
Met zwarte stalen pvd band ook een moie uitstraling. Wat fantasieloos, maar wel stijl.

Gefeliciteerd met deze mooie aankoop!

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Ik vind em mooi!

Mijn beste,

Een pracht van een horloge, zeer mooi weergegeven op de foto’s.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit bijzonder aangename horloge.

Orologio Signaturis Temporis.B)-