Ik was op zoek naar een kwaliteitshorloge cq dresswatch.
Dit maal zocht ik een klassieke uitstraling, maar wel modern en stevig.
Daarbij wilde ik weer een Zwitsers horloge, als tegenwicht van mijn Jappaners.
Het moest een horloge worden die je niet zo vaak ziet, en waar ik een soort van klick mee zou hebben.
De aankoop moest wel" save" zijn en geen avontuur betreft de kwaliteit.
Ik ben uiteindelijk op de Torgoen T29 uitgekomen.
Gekocht bij Kendor van Noah een internet juwelier web winkel.
Na betaling de volgende dag in huis.
Met het uitpakken van de luxe verpakking, beleefde ik direct een aangename verassing, deze Torgoen is mooier dan op de afbeeldingen.
De wijzerplaat en wijzers zijn zeer mooi bewerkt en gevormd.
de opgelegde Indicies (cijfers) en klassiek gevormde wijzers zijn zeer mooi, goed afleesbaar met een heldere lumi voor nacht visie.
De kast is 45mm en zo gevormd dat het horloge groter lijkt.
Ondanks mijn bescheiden lenige pols goed te dragen.
De prominente aanwezigheid van de secondewijzer bij de 6 maakt het, dat de uitstraling groot is.
De volledige stalen kast is zeer mooi afgewerkt met bewerking van polijsten. De geschroefde deksel geeft aan 10 bar.
De manier van dag aanduiding met wijzer is mooi klassiek en duidelijk.
De dag aanduiding bij de 6 is een waar feest om te zien, eindelijk een heldere weergave en niet zoals je vaak ziet ergens in een klein venstertje weergegeven.
De kroon is in de juiste verhouding tot de kast, groede grip, voorzien van Torgoen logo.
De leren band is van hoge klasse en is toch zeer comfortabel.
Ik ben door het merk, maar zeker door dit model aangenaam verast.
Nu de foto’s

Torgoen is nog niet zo bekend. Het is een Zwitsers bedrijf, opgezet door mannen die uit de luchtvaart komen. Naar mijn mening de beste piloten horloges maken, immers zijn dat de mensen met praktijk ervaring. Dat is te zien aan de horloge collectie. Functioneel en toch mooi, met een oog voor kwalitatief goede afwerking.