Tornek-Rayville

Een paar jaar geleden heeft Bill Yao het merk Tornek-Rayville gekocht van Blancpain. Met de bedoeling (en toestemming van BP) om het merk weer nieuw leven in te blazen. Precies een jaar geleden kreeg ik een mailtje van hem of ik belangstelling had voor een nieuwe Tornek-Rayville (tu)
Bill maakt 10 exemplaren van de TR en ik krijg de eerste. Dat wil niet zeggen dat ik 'm als eerste in mijn bezit heb, gedoe met douane enz. zal wel voor vertraging zorgen.

Enfin, dit is het mailtje dat ik een paar minuten geleden kreeg:

[b]Hi Menno,

I finished setting the hands on the movement earlier today. I have to install the crystal and case the movement next.

Things are looking great!

Best,

Bill[/b]

… en hier een foto:

Best spannend.
Wat zijn de specs?

Leuk en spannend, zeker als je vooraan het traject van zo’n ‘nieuw’ merk zit.
Alleen is de foto nog niet zo spannend. Wijzerplaat ziet er zo wat gewoontjes uit. Van de andere kant wel een teaser voor het eindresultaat. Ben benieuwd…

De horloges van Bill Yao zien er zelden spectaculair uit. Eerder ascetisch, sober, herkenbaar maar zijn toch gebleken dat ze in ieder geval een goede investering zijn en kwalitatief gezien boven elke twijfel verheven.

Dat wordt weer iets moois! Zeg Menno weet jij wanneer de Kingston klaar is? Ik vind dat een superhorloge. Zal wel wat gaan kosten denk ik.

Ziet herkenbaar en mooi uit. Ben benieuwd naar de rest.