M’n vrouw laat soms de woorden ‘verslaving’ en ‘koopziek’ vallen, en daar heeft ze ben ik bang wel een punt… Maar ze kan er prima mee leven, en ik zelf ook gelukkig.
Ja. Snobistisch. Heeft niet gelijk betrekking op poen hè! Ook afkomst, kennis of intellect, zeg maar je meer voelen dan de ander…zoals het kopen van horloges en in een doos leggen geen hobby noemen.
Nee alleen inspanning = voldoening. Dus snobisme.
Ik lees alleen maar dat je het zoeken naar de ultieme vintage en het slagen daarvan een hobby mag noemen.
Dat is snobisme.
Ik zie verder geen 2 voorbeelden.
Ik koop nu ook wel vooral nieuwe horloges, maar ook daar ga ik niet over een nacht ijs. Het inlezen, reviews bekijken, geschiedenis achter bepaalde modellen leren kennen, ed is eigenlijk het leukste aan de hobby.
Weet je wat een hobby is? Dit geouwehoer over onze hobby…
Als ik zie hoeveel (lees)tijd het kost gaat het bijna op werk lijken
Leuk topic dit! Hier mijn exits, allemaal in de laatste 3 jaar. Ik zou er geen persé terug hoeven te hebben, maar 2 modellen mis ik soms wel eens.
Welke twee? El Primero en?
El Primero en Defy.
Ik zou van allemaal spijt hebben.
Haha nee, de El Primero heb ik geüpgrade naar de Manufacture Editie en de Defy in skeleton uitvoering mis ik niet. De nieuwe Defy Skyline met blauwe plaat staat wel erg hoog op het verlanglijstje…
Van deze horloges mis ik gek genoeg twee Heuers wel eens. De Monaco is erg herkenbaar maar tegelijk apart en anders, en de zwarte titanium Monza was heerlijk retro en droeg zo makkelijk en licht.
De twee TAG Heuers zijn zeker ook twee beauties…
Ach, die ‘gekte’ he?
Gaaf die Speedmaster quartz
Thanks. Had ik niet weg moeten doen.
Net als de rest van die horloges in die collage, maar ja.
Ja die Monza is ook echt super. Die had ik al toegevoegd aan de wensenlijst
Ik durf het niet aan, te confronterend 🫣
Het helpt echt bij het verwerkingsproces