Totale gekte: de 'gewezen collectie'

We kennen allemaal de Jouw Collectie op een foto reeks …

Daar komen altijd de mooiste collecties voorbij. Dit geeft het horloge virus, waarmee we allemaal besmet zijn, goed weer.

Maar hoe gek veel van ons zijn (lees zeker ook: hoe gek ík ben), blijkt eigenlijk pas als je eens een collectie maakt van de horloges die je afgelopen jaren in jouw bezit hebt gehad en die dus NIET bleven plakken.

Ik trap af met mijn gewezen collectie.

Allemaal weg. Foetsie. Net zoals mijn verstand

Dit is een beetje vanaf begin 2019 :roll_eyes:

94 likes

:astonished: :astonished:

2 likes

:open_mouth: Herken het probleem :thinking:

1 like

Maar … maar …
WTF is er dan met je gebeurd ? En wat ik me afvraag wat is nu de stand van zaken ?
Pure onrust als ik een aantal zie waar ik knap jaloers op ben …

4 likes

Maak je er dan een principe van om geen (of nauwelijks) verlies te maken, of beschouw je de afschrijving als huur?

Nvm. Er zitten Rolexen tussen.

1 like

Dat zijn er best wel aardig wat. Mooie stukken.

1 like

Haha wellicht moeten we nooit terugkijken naar de horloges die we los hebben gelaten, maar mijn smaak richt zich meer en meer op mooie vintage horloges (in combinatie met wat bijzondere ‘moderne varianten’).

Ben zeer tevreden met de huidige stand van zaken. Hoewel de collectie dit jaar nog meer uitgedund gaat worden

3 likes

Zaten wel schitterende stukken tussen zeg :ok_hand:

2 likes

Hobbies mogen geld kosten.

6 likes

Poeh, daar zit een boel leuks tussen. :ok_hand:
Ik zal eens spitten naar foto’s van mijn voormalige horloges.

1 like

Tot op heden nog nooit wat verkocht, en voornemens dit ook niet te doen.
Wellicht is het een fase, maar voor nu veroorzaak je met deze post heeel veel onrust bij mij :wink:

7 likes

Ok dan, volgende vraag. Deze zijn allemaal vrij bekend/voor de hand liggend en < of ong. 10k.

Heb je wel eens overwogen om alles in te ruilen voor één eindbaas? Of is het de chase en het blussen van de onrust waar het je om te doen is.

1 like

Zeker, maar het moge duidelijk zijn dat jouw “disposable income” wat hoger is dan de meeste hier. Niet dat daar iets mis mee is, ik gun het je van harte. Maar ik heb zelf dom weg het geld niet om er op deze manier met de hobby bezig te zijn. Zelfs niet als ik me tot de “affordables” zou beperken.

Kans is aanwezig dat ik iets vergelijkbaars had gehad als dat wel zo was trouwens. :wink:

3 likes

Sorry :rofl:

Er zitten ook 15+ en zelfs 25+ horloges bij hoor :wink:

Maar prijs zegt niet veel heb ik gemerkt. Het gaat om het gevoel bij een horloge, of zelfs het verhaal.

Sommige horloges blijven al sinds het begin van de hobby plakken. Anderen, hoe duur ook, verdwenen alweer snel. Geen gevoel bij, of gevoel van onveiligheid (in het geval van de kleurrijke rolexen) of gewoon omdat de horloge-jacht leuker bleek te zijn dan het bezit van dat ene exemplaar

6 likes

:+1:

1 like

Mijn lijstje is een stukje korter…
IWC 3777
Rolex 116334
Hublot 1926

7 likes

Heb je de OP39 nog steeds? Of vergis ik me nu?

Je bedoelt de ToG, toch? :wink:

1 like

@Gosz had graag meegedaan… maar het doet teveel pijn. Ik ben er nog niet klaar voor. Heb het nog niet verwerkt. 0900-nietspringen

5 likes

Laat dit een waarschuwing zijn voor aspirant forumleden :stuck_out_tongue_winking_eye:

Prachtige horloges trouwens!

3 likes