Tour de Horloge

lugten Schreef:

Leuk verslag Marnix en dank voor de complimenten
:slight_smile:

Thx, en ze zijn welverdiend!

Ik ga je gauw even terug mailen (ben vandaag weer
teruggekomen van vakantie en heb daardoor een
"klein"beetje achterstand in de mail!

No worries. Kom even heerlijk bij van je vakantie. Zoals ik wel vaker zeg, ik heb er geen haast mee. Ik vermaak me nu opperbest met een paar andere klokjes :wink:

JTrapman Schreef:

Dat was me het dagje wel, zo te lezen!

Zeker. Zo een tour is telkens best intensief en ik ben aan het eind van de dag ook best moe. Maar een soort “voldaan moe” zeg maar.

De ‘teasers’ waren in eerste instantie redelijk
duidelijk, en toen de onthulling plaats had
gevonden was elke twijfel weg. Leuk gedaan :wink:

Thx. Probeerde een beetje de spanning op te bouwen. Ik was eigenlijk bang dat ze te cryptisch zouden zijn. Die van de Gulf zou ik zelf niet eens door hebben gehad. Had eerst een plaatje van de gehele wagen, maar vond dat iets te makkelijk. Daarna een shot van de originele motor, maar daar stond z’n naam bij. Toen vond ik een dashboard shot met het uitzicht :slight_smile:

Marc-B1 Schreef:

Blij dat je eindelijk je grail hebt gevonden.
(tu)

Thx. Jammer dat je een post later niet meer kan aanpassen. Was namelijk nog vergeten te vertellen dat naast alle typische Breitling eigenschappen, de Emergency door z’n gimmick, ie de link met de luchtvaart voor mij het beste representeert. Voor mij zou ie het standaard pilotenhorloge moeten zijn. Hoewel, liefst nog icm een handopwind of automaat uurwerkje. Zou ie echter onmogelijk dik van worden vrees is.

En inderdaad, op bruine croco is deze Emercengy
Mission een absolute beauty !!!

Over achteraf aanpassen, had nog een paar foto’s van de gesp en band willen tonen. Tja, tegen 3-en ben ik niet zo scherp meer. Bij deze dan maar, extending the wings :+

Hoe zit hij eigenlijk ? Want daar was je een
beetje ongerust over, niet ?

Hij zit heel erg comfortabel, ondanks z’n gewicht. Hij blijft namelijk netjes op z’n “plek” zitten en schuift dus nog als een dolle naar voren of achteren, maar niet zijwaarts heen en weer. Dat had ik eigenlijk wel verwacht.

Veel hangt af van de lugs. Ik durf haast wedden
dat deze beter om je pols valt dan die Tag Heuer?

Waar ik me meer zorgen om maakte was of de lugs niet over m’n polsen uit zou steken. Maar het zit net als bij de Pellikaan op 't randje. De gebogen en gepolijste lugs dragen hier aan bij. Wel is het zo dat bij dit model de pinholes relatief dicht tegen de kast aan zitten. Hierdoor valt de strakker naar beneden, maar zorgt tegelijkertijd dat de lugs een beetje uit het bandje steken. Zelfs bij de flinke polsen van William blijf je het een beetje houden. En ook bij deze meneer. Je kunt zien dat ie mokers van polsen heeft, maar dan nog ziet je ietsie pietsie dan de lugs boven en onder iets uitsteken. Dat is dus nog een beetje meer bij smallere polsen.

Hier zie je duidelijker het ‘uitsteken’ tov de band.

Bij de ana-digi zijn de lugs een stuk korter, waardoor je dit amper hebt.

En met deze bandaanzet heb je het probleem volgens mij niet meer.

Maar sommigen kunnen Pro II band makkelijk aan.

Om terug te komen op je vraag, de Monaco mag dan minder gebogen lugs hebben dan de Breitling, maar omdat ze ruimschoots binnen mijn polsbreedte vallen, valt de Tag beter om mijn pols dan de Breitling. Als de lugs van de Mission korter waren geweest, dan denk ik dat ie inderdaad mooier viel dan de Monaco. Moet denk ik maar meer nasi gaan eten :+

Hier nog wat details van de wijzerplaat. Geweldig ook hoe de 2 contra gewichtjes samen het logo vormen :~

Wat ik me nog afvroeg, en je waarschijnlijk kunt beantwoorden, zijn de prints aan de binnenzijde van de band. Bij de meeste merken zijn ze er volgens mij ingedrukt/geperst. Maar bij de Breitling lijkt het een oppervlakkig printje. Het lijkt ook binnen de kortste keren weg te vagen. Klopt dit?

TagEd Schreef:

Grappig, ik bekeek afgelopen week nog een 007 en
009 en bedacht nog dat het zo jammer is dat ze van
die ‘platte’ indexen hebben. Dat is eigenlijk het
enige dat ik erop aan te merken heb en wat ik aan
het ontwerp zou willen veranderen. Staat bijzonder
goed!(tu)

Ze komen van een skx171

Enneh, ik neem aan dat je Rob weet te vinden :wink:

goedie Schreef:

Mooi hoor. Wat een klatser die emergency

Zeker een klatser met z’n 1,93mm dikke kast

en wat
een beauty die monaco.

Hoop dat je em zelf ook snel vindt.

Ik hoop dat je ze lang mag dragen en niet zoals
sommigen hier het “flippersyndroom” krijgt.

Geen zorgen, ik flipper em niet. Hooguit ‘flikker’ ik em in de kluis om em als het kwik weer gaat stijgen er weer uit te halen.
Hoewel
 het flippersyndroom stak een heel klein beetje de kop op, toen ik een nette inruilmogelijkheid kreeg. Maar die bewaar ik waarschijnlijk voor een mooie PO of Speedy.

marnix.moed Schreef:


Ze komen van een skx171

http://forums.watchuseek.com/attachments/f304/1530
68d1230963327-seiko-skx171-seikoskx171onoysterbrac
elet1.jpg

Enneh, ik neem aan dat je Rob weet te vinden :wink:

Dat gaat lukken. Ik check regelmatig z’n website.
Heb waarschijnlijk tegen 't eind van het jaar nog wel een potje om bij hem te besteden aan een leuke nieuwe klok.:}

TagEd Schreef:

marnix.moed Schreef:



Ze komen van een skx171

http://forums.watchuseek.com/attachments/f304/1530

68d1230963327-seiko-skx171-seikoskx171onoysterbrac

elet1.jpg

Enneh, ik neem aan dat je Rob weet te vinden :wink:

Dat gaat lukken. Ik check regelmatig z’n website.
Heb waarschijnlijk tegen 't eind van het jaar nog
wel een potje om bij hem te besteden aan een leuke
nieuwe klok.:}

Vergeet niet de dag en datumschijf te verwisselen. Hiervoor had ik em nog gewoon wit gelaten in de veronderstelling dat het toch wel in balans is. Maar het mist 't chique wanneer het zwart is.

Hier iemand die em op een Presidential band heeft zitten.

Looking good!(tu)

TagEd Schreef:

Looking good!(tu)

Met welk bandje zou jij em willen combineren?

marnix.moed Schreef:

Met welk bandje zou jij em willen combineren?

Op staal denk ik gewoon een jubilee. Maar ik denk dat ik 'm liever op rubber draag of op een (liefst 2-delige) nato.

TagEd Schreef:

marnix.moed Schreef:


Met welk bandje zou jij em willen combineren?

Op staal denk ik gewoon een jubilee. Maar ik denk
dat ik 'm liever op rubber draag of op een (liefst
2-delige) nato.

IC. Velen vinden jubilee comfortabel. Ik vind ze meestal te
 rammelig. Het klokje zit meestal niet netje op de pols. Dat gezegd te hebben, ik heb ze nog niet gelijktijdig om gehad om te vergelijken. Mooi iets om morgen even te proberen.
Nato vind ik te dun op dit klokje. Dan liever Zulu.
En rubber staat ook prima, maar ik neem liever (als je tenminste voor origineel gaat) niet die met gebogen ribbels. De gebogen ribbels zorgen bij mij voor pijnlijke rode afdrukkingen op de pols.

Liever heb ik dus deze rechthoekige.

Natuurlijk zijn er nog tal van andere opties. Zo vind ik deze met eigen sluiting ook leuk.

marnix.moed Schreef:

En rubber staat ook prima, maar ik neem liever
(als je tenminste voor origineel gaat) niet die
met gebogen ribbels. De gebogen ribbels zorgen bij
mij voor pijnlijke rode afdrukkingen op de pols.

Die klacht had ik nog niet eerder gehoord.

Natuurlijk zijn er nog tal van andere opties. Zo
vind ik deze met eigen sluiting ook leuk.

http://i244.photobucket.com/albums/gg10/big-e-294/
SRP043%20Seiko-Sinn/IMG_5072_800.jpg

(tu)Die laatste is een heel fraaie sluiting; maar is dat een eigen productie?::o
In dat geval, WOW!:~

TagEd Schreef:

marnix.moed Schreef:


En rubber staat ook prima, maar ik neem liever
(als je tenminste voor origineel gaat) niet die
met gebogen ribbels. De gebogen ribbels zorgen
bij
mij voor pijnlijke rode afdrukkingen op de
pols.

Die klacht had ik nog niet eerder gehoord.

Natuurlijk zijn er nog tal van andere opties.
Zo
vind ik deze met eigen sluiting ook leuk.

http://i244.photobucket.com/albums/gg10/big-e-294/

SRP043%20Seiko-Sinn/IMG_5072_800.jpg

(tu)Die laatste is een heel fraaie sluiting; maar
is dat een eigen productie?::o
In dat geval, WOW!:~

De sluiting wel. Het is overigens dezelfde sluiting als op mijn foto. Maar mijn foto’s zijn crappy. Daarom gebruik ik ook liever van anderen die het veel mooier kunnen weergeven.

Maar ik denk dat het bandje elders vandaan komt.