Tourbillion

Ik heb afgelopen week eens een Tourbillion in mijn handen mogen hebben. Iets wat je niet alle dagen te zien krijgt.

Ik kan nu niet zeggen dat het een hoogstaand gevoel is een horloge in je handen te hebben van zo om en nabij, ben me niet zeker, maar zo rond de EURO 100 000,-- moet de winkelprijs wel liggen. Een groot respekt voor een horlogemaker die dit maken kan, heb ik echter wel.

Het is een Franck Mueller in platinum. Een echte dus.

Ik heb enkele fotos gemaakt. Als resume kan ik echter wel stellen dat de afwerking van bv een Lange, me toch wel een stuk beter bevalt als van Franck Mueller.
Maar dat is gewoon persoonlijk.

Groet
Marley

Ik ben het met je eens Marley.

Persoonlijk heb ik alle respect voor de technische snufjes die Franck kan maken, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Franck ook een beetje gehypte is. Maar zoals gezegd, dat is persoonlijk.

Gerwin

PS Mooie ‘zoomfoto’s’

ik heb hier ook een mooie foto van een Tourbillion

Mooie foto’s hoor!
Ondanks ik het Gershwin eens ben dat FM behoorlijk gehypt is, blijf ik het hele mooi horloges vinden. De kastvorm is erg mooi en zeer aangenaam om te dragen. Wat ik wel jammer vind is dat hij van een klein bedrijfje zo enorm gegroeid is naar haast “massaproductie”. Je gaat haast vraagtekens zetten bij de exclusiviteit ervan.

Tourbillions zijn natuurlijk erg mooi, maar als je tegenwoordig de 3-assige ziet vind ik die enkele er maar simpeltjes uitzien. Dus als ik onbeperkt mocht kiezen dan wist ik het wel ;)!

Dat er nog veel mooie foto’s geplaats worden!

grt

Leon

Ziet er leuk uit maar ik zou 'm zonder tourbillon (dus niet tourbillion mensen :slight_smile: ) waarschijnlijk mooier vinden.

L.S.,

Ik ben nieuw op dit forum (“newbie”).

Inderdaad het is “tourbillon” en niet “tourbillion” al kost zo´n ding een "billion"eurocents.

Zo is het ook niet “Brequet” (zoals de bekende horlogemaker Van der Klaauw een tijd lang aangaf op zijn site), maar " Breguet" met een “G” dus.

En het is ook niet “Pontiac Nageur” maar “Pontiac Naguer” enz. enz. enz.

O nee, “Nageur” i.p.v. “Naguer”. Silly.

de techniek is idd heel erg mooi, en ook de styling van FM spreekt mij best wel aan, het gegraveerde uurwerk vind ik prachtig.
Het echt exclusieve van een tourbillon is er op 't ogenblik er wel een beetje af, maar dit is desondanks een heel mooi stukje vakwerk.
Bedankt voor de foto’s Marley.
Paul

PS: was deze al bekend?
http://www.europastar.com/europastar/magazine/article_display.jsp?vnu_content_id=1000736023
een tourbillon van Claret met een uurwerk wat per uur rondgaat; ook mooi gemaakt; alleen vind ik de merknaam vreselijk dom gekozen.

Natuurlijk je hebt gelijk.
Flüchtigkeitsfehler !!!

Dat is een mooie zeg.

Is je iets bekend over de prijs?

Groet
marley

de prijzen van deze Jean Dunand horloges beginnen bij een slordige $300.000 B)
Ik denk dus niet dat zo’n klokje voor mij is weggelegd, van dat geld zou ik een heleboel andere leuke dingen doen :slight_smile:
Groet,
Paul

Niet mis.

Marley