Tourbillon in de P.C

Gisteren heb ik een klein uitstapje gemaakt naar Amsterdam.
Aangezien mijn vriendin en ik al een tijdje ergens anders dan in het centrum wilden kijken, zijn wij naar de P.C. Hooftstraat gegaan.
De straat in zijn geheel viel mij heel erg tegen wat winkelen betreft, behalve dan het horloge aanbod. Ook vond ik de nieuwe winkel van Tiffany & Co. erg mooi. (Mijn vriendin helaas ook…)

Behalve de loslopende Panerai o.i.d. in de Etalage vallen vooral de S&C op waar een hele nette collectie Pateks in de vitrine staat, maar waar ik vanwege een horloge O.D. niet binnen ben geweest.

Net daarvoor was ik namelijk in de Boutique van de Swatch groep: Tourbillon.
Zo iets overweldigends heb ik nog nooit gezien. De topstukken en limiteds van Omega, Breguet, Blancpain e.d. staan vrolijk te tikken in de vitrines waarin de ene na de andere tourbillon kan worden bekeken.

Het personeel bleek uitermate vriendelijk en geinteresseerd. Wat bij andere juweliers vaak een teken is van een manier om veel te verkopen kwam het hier heel oprecht over. Er werd ook aan toegevoegd dat ze zeker niet verwachtten het voor mij in te pakken maar ze in ieder geval interesse willen wekken voor de toekomst.

Waar andere juweliers erg moeilijk doen als je een goud sportmodel wil zien, zonder dat je tenminste een kwart van de waarde daarvan al om je pols hebt, kan je hier makkelijk een horloge passen ter waarde van een zeer riant huis.
Zowel ik als mijn vriendin zijn met grote glimlach weggegaan, met een uitgebreide collectie folders en hele dure dromen.

Kortom, een aanrader voor iedereen die in de buurt komt, en voor de echte liefhebber de reis zelfs waard.

Wim

(sorrie, geen foto’s, dat durfde ik dan ook weer niet)

klinkt goed Willem! Ik wilde binnenkort ook eens afreizen naat deze ‘winkel’ in verband met een Glashütte Original die op mijn verlanglijstje (lees:te sparen lijstje) staat. En ja die PC is wel of niet je ding…:wink:

groet,
Arno.

Erg leuk, ik heb er een tijdje geleden kwijlend voor de vitrine gestaan.
Wat betreft de PC : 't Moet inderdaad je ding zijn of niet, ik vind 't altijd een erg leuke straat.

Ja laatst was ik er ook en zag er de nieuwe Ploprof van Omega.
Toch iets te dus uiteindelijk heb ik mijn Pam 88 bij Steltman in den Haag gekocht.
Ook hele behulpzame medewerkers en… lekkere koffie.

Jeagertje

Mooi verhaal. Fijn om idd ook zulke verkopers tegen te komen.

Ik ben er ook weleens binnengelopen en heb dezelfde ervaring: vriendelijke en behulpzame, geinteresseerde mensen - als ik weer eens in de markt ben voor een tourbillon van Breguet ga ik er zeker heen :smiley:

Groet
Mark