Tourbillon or not Tourbillon?

Vanmorgen stond dan eindelijk FedEx voor de deur met een enveloppe

Het zal toch niet waar zijn, dinsdag uit China weg en nu al in Nederland? Ja dus!
Een tourbillon in zo’n enveloppe en zo’n “shit-doos”?
ja hoor

En wat kwam er uit dat doosje? Een opgerolde krant:

Veel plakband en bubbeltjesplastic met als inhoud?

Nog een foto?

en nog eentje van de achterkant?

Trots? mwah, mwah, het begon al met opwinden, een zaagmachine was er niks bij en gelijk lopen? ach het ene uur een paar minuten voor en het andere uur weer een paar minuten achter.
Over de gehele dag gelijk. Ra ra ra, wat kan dat nou zijn.

Ik heb geen verstand van horloges, maar is dit volgens de kenners nou een “echte” tourbillon?

Ben benieuwd naar de reacties

RHV

ps. let ook even op de tekst: Swiss design Ja, ja!

sorry hoor, maar wat denk je nou zelf??

Eh ik dacht niet dat een echte tourbillon bekent staat om zijn afwijkingen. Niet echt dus. :wink:

Met mijn chinees heb ik tamelijk goede ervaringen, +5 sec per dag.
Deze ziet er ook persoonlijk gezien niet echt uit als een bijster goed afgewerkt exemplaar, ook is de kooi anders van vorm…

Volgens mij is dit toch wel een echte.
Kijk maar naar het draaipunt van de balans, op de ene foto staat hij op een andere plaats dan op de andere.
Hij draai dus wel degelijk rond.
Van de Chinese tourbilons bestaan diverse verschillende uurwerkjes met sterk verschillende prijs.
Ik vind het best een mooi horloge ,zelfs met gangreserve.
Goet Chris

Wel een echte Tourbillon. De kwaliteit is vaak bedenkelijk, maar je kunt er geluk mee hebben. Er zijn wel Chinese fabrikanten die het wel goed voor elkaar hebben. In de toekomst komen er zeker kwaliteits werkjes uit China.

Horloge ziet er aardig uit, alleen die glazen achterkant had weggelaten kunnen worden als je het mij vraagt.

Grappige poging om het Tourbillon principe te verduidelijken… :smiley:

urban Schreef:

sorry hoor, maar wat denk je nou zelf??

ik zei het al: ik ben niet zo slim: is dit nou wel of geen tourbillon? Ik zie wel iets ronddraaien dat op een tourbillon LIJKT, maar IS het een tourbillon?

Het is een echte tourbillon, alleen is de afwerking erg onder de maat.

Mag ik vragen hoeveel je hiervoor hebt betaald?

Quinny Schreef:

Het is een echte tourbillon, alleen is de
afwerking erg onder de maat.

Mag ik vragen hoeveel je hiervoor hebt betaald?

1500 euro

Auw, dat is eigenlijk 3 keer teveel. Met een beetje zoeken vind je ze voor 400-500 euro.
Sommige no-name merken vragen er desondanks 5000 euro voor.

Wel…had ik al geschreven.

1 like

Wow, dat is wel heel erg veel, zoals Tom ook al schrijft…

Ik hoop dat je heel veel plezier van je horloge zal hebben!

Ik schrik toch wel heel erg van deze prijs. Wat is nu de reden dat je tot deze aanschaf bent overgegaan, want als ik je verhaal goed begrijp had je amper het idee wat je kocht.

Ben benieuwd…naar je reactie

Lacroix Schreef:

Ik schrik toch wel heel erg van deze prijs. Wat is
nu de reden dat je tot deze aanschaf bent
overgegaan, want als ik je verhaal goed begrijp
had je amper het idee wat je kocht.

Anders ik wel. Ik vind dat een hoop geld om uit te geven aan iets waarvan je niet eens weet wat het is. Maar goed, ieder zijn meug sprak de boer en at een paardenvijg met suiker…

joram Schreef:

Lacroix Schreef:

Ik schrik toch wel heel erg van deze prijs. Wat
is
nu de reden dat je tot deze aanschaf bent
overgegaan, want als ik je verhaal goed begrijp
had je amper het idee wat je kocht.

Anders ik wel. Ik vind dat een hoop geld om uit te
geven aan iets waarvan je niet eens weet wat het
is. Maar goed, ieder zijn meug sprak de boer en at
een paardenvijg met suiker…

En nu gaan we toch iets corrigeren. In de “gauwigheid” vulde ik de uit mijn hoofd omgerekende dollarprijs in, zo’n 500 euro. Dus ik al denken waarom vindt iedereen dat zo duur. Tja , als ik het dan nalees kan ik mij dat voorstellen dat er zo gereageerd wordt. Er is abusievelijk een “1” voor gekomen dus 1500 is wel erg duur.
Ik heb het nu ook precies nagekeken wat er is afgeboekt, inclusief de verzendkosten 443 euro (vierhonderd drieenveertig)
en nogmaals, nu begrijp ik de reacties.
Ik wist wel dat ik een tourbillon had gekocht, maar is dit een echte??? Het lijkt er wel op, maar ik ben absoluut geen kenner van tourbillons.
Sorry, forummers, voor deze verwarring.
rhv

Is goed dat je het even corrigeert (tu) maakt het beeld weer anders. Desondanks blijf ik het veel geld vinden voor een horloge van een onbekend merk en ondanks het feit dat waarschijnlijk een tourbillon is.

Ik heb enige tijd geleden wat voorbeelden van toubillons op dit Forum gezet:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?16,78371

Op mijn horloge (Alpha) stond ook tourbillon, maar is het zeer waarschijnlijk niet, dus maar eens gaan zoeken hoe dat precies zat.

Hier mijn Alpha, kosten 50 USD. Daar wilde ik hem nog wel voor hebben.

Alpha is geen Tourbillion, maar gelukkig pretenderen ze dat ook niet. Op hun site noemen zit dit “Tourbillon Style”.

Weet ik inmiddels, bedankt