Tourbillon or not Tourbillon?

Vanmorgen stond dan eindelijk FedEx voor de deur met een enveloppe

Het zal toch niet waar zijn, dinsdag uit China weg en nu al in Nederland? Ja dus!
Een tourbillon in zo’n enveloppe en zo’n “shit-doos”?
ja hoor

En wat kwam er uit dat doosje? Een opgerolde krant:

Veel plakband en bubbeltjesplastic met als inhoud?

Nog een foto?

en nog eentje van de achterkant?

Trots? mwah, mwah, het begon al met opwinden, een zaagmachine was er niks bij en gelijk lopen? ach het ene uur een paar minuten voor en het andere uur weer een paar minuten achter.
Over de gehele dag gelijk. Ra ra ra, wat kan dat nou zijn.

Ik heb geen verstand van horloges, maar is dit volgens de kenners nou een “echte” tourbillon?

Ben benieuwd naar de reacties

RHV

ps. let ook even op de tekst: Swiss design Ja, ja!

sorry hoor, maar wat denk je nou zelf??

Eh ik dacht niet dat een echte tourbillon bekent staat om zijn afwijkingen. Niet echt dus. :wink:

Met mijn chinees heb ik tamelijk goede ervaringen, +5 sec per dag.
Deze ziet er ook persoonlijk gezien niet echt uit als een bijster goed afgewerkt exemplaar, ook is de kooi anders van vorm…

Volgens mij is dit toch wel een echte.
Kijk maar naar het draaipunt van de balans, op de ene foto staat hij op een andere plaats dan op de andere.
Hij draai dus wel degelijk rond.
Van de Chinese tourbilons bestaan diverse verschillende uurwerkjes met sterk verschillende prijs.
Ik vind het best een mooi horloge ,zelfs met gangreserve.
Goet Chris

Wel een echte Tourbillon. De kwaliteit is vaak bedenkelijk, maar je kunt er geluk mee hebben. Er zijn wel Chinese fabrikanten die het wel goed voor elkaar hebben. In de toekomst komen er zeker kwaliteits werkjes uit China.

Horloge ziet er aardig uit, alleen die glazen achterkant had weggelaten kunnen worden als je het mij vraagt.

Grappige poging om het Tourbillon principe te verduidelijken… :smiley:

urban Schreef:

sorry hoor, maar wat denk je nou zelf??