Tourbillon (ST8000) service tutorial

Mooi om te zien. Bedankt voor het delen. :+1::+1::+1:

1 like

Dank voor je leerzame info.

1 like

Dapper! :smiley:

Ik zou zelf wel Molykote gebruiken i.p.v. HP1300 op staal/staal contact als in bijv. het wijzerverzetwerk. Maar erg leuk om te zien! :ok_hand:

2 likes

Gaaf dat je dit gedaan hebt, het horloge is relatief niet duur maar toch een paar honderd euro. Wat vond jij van de algehele samenstelling voordat hij geserviced was, zat alles goed en goed gesmeerd of hebben ze toch een paar steekjes laten vallen?
Moet zeggen dat alles op de foto’s erg netjes afgewerkt lijkt te zijn, lijkt echt een bargain :ok_hand:t2:

1 like

Het was geolied zoals je vaker (betere) Chinese uurwerken ziet. Olie bij alle juwelen maar niet in de keyless gedeeltes en de gewoonlijke veegjes van vingers her en der bijvoorbeeld. Niks ernstigs in ieder geval.

3 likes

En hoeveel karaat was de :gem:
Die was ik bijna vergeten :grin:
Het is iig een prachtig horloge :ok_hand:t2:

1 like

G*D@^V^@$

HELEMAAL VERGETEN :sob:

Ach…ik trek hem van de week wel weer open haha

2 likes

Toch niets te doen :rofl:
Dacht eigenlijk dat je het gecontroleerd had gezien er 2 foto’s tussen zaten met een close up van de :gem: met een lampje erop en al, zal me benieuwen hoeveel karaats glas het is :crazy_face:

Bedankt voor het delen.

1 like

Erg leuk om mee te kunnen kijken, leerzaam ook.

1 like

Heerlijk dit verslag en prachtig werk! :blush: :+1:

1 like

Inderdaad een kerstcadeau zo’n topic. @brunod

Bedankt voor het delen!

1 like

Jij Bennie bang! :+1:t2:
Durf je dit ook bij een 100k uurwerk?

1 like

Woww echt gaaf gedaan supper om naar te kijken​:ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Bedankt bv delen. T lijkt zo simpel als je t met wat plaatjes laat zien :upside_down_face:

En t zal allemaal wel niet zo verfijnd gedaan zijn als bij de Zwitsers, maar kan t toch wel waarderen dat ze de moeite hebben genomen zelfs de bedekte onderdelen te voorzien v perlage.

4 likes

Heel mooi hoor,

1 like

Ik durf het aan! 100k of 100 euro, het is en blijft hetzelfde mechaniek. Alleen betere afwerking :wink:

Als ik nou eens een minute repeater ergens kan vinden voor een betaalbare prijs, dan wordt dat mijn volgende uitdaging!
Of een perpetual calender…!

4 likes

Hallo @Paul ,
Als je bedoelt de pdf te delen is het makkelijk :
Topic print naar pdf virtual printer :wink:
Mvg,
BD

1 like

Wow, heel erg vet!

1 like

Ik ga meteen even rondneuzen op internet! Gaaf gedaan man, erg profi

1 like