Tourbillon voor 200 (td)REPLICA ALERT! (td)

Hierin ben ik het dan weer niet met je eens Frans, ik denk dat een topic over replica’s vaak heel duidelijk maakt dat het kopen van replica’s niet juist is en ik denk dat die topics meer mensen hebben weerhouden een replica te kopen dan er een te gaan kopen. Daarmee zijn het nuttige topics.

Dat sommige mensen niet volwassen genoeg zijn een normale reactie te posten of een vreemde reactie krijgen op dit soort posts is weer een ander verhaal. Dat kun je bij die mensen waarschijnlijk bij meer onderwerpen verwachten maar gelukkig praten we hier alleen over horloges :wink:

Wel is er aan de hand van recente topics zoals deze door de moderatoren afgesproken kort door de bocht te zijn en een topic zoals deze te sluiten bij onvolwassen gedrag. Dat is niet gebruikelijk op ons forum, maar wel verstandig.

De regels waar jij het over hebt Flip, bestaan niet. Horlogeforum.nl is een open forum, maar we staan geen topics toe waarin replica’s zo worden weergegeven dat ze in een positief daglicht worden geplaatst en linken naar websites die replica’s aanbieden is wel verboden.

Deze topic geeft denk ik juist heel goed weer hoe wij hier over dit soort dingen denken en ik denk dat het een positief effect heeft. Ruzie komt alleen voort door onvolwassen gedrag en de moderatoren zullen er op letten dat het niet uit de hand loopt. Zodra dat wel gebeurt, sluiten we de topic, verwijderen doen we het niet.

Jürgen Schreef:

Die naam erop had toch niet nodig geweest :S Ik
denk niet dat er dan één (nou misschien dan) meer
door wordt verkocht. Breguet is niet echt bekend
onder het replica kopend publiek, die gaan toch
meer voor Rolex, Breitling, Tag, IWC, Panerai etc.

Precies mijn idee. Het maakt het horloge er alleen maar minder van.
Ik begrijp Marnix wel. Ik heb het zelf ook al een paar keer overwogen, om puur vanwege een uurwerk een nepper te kopen, maar heb het toch niet gedaan. Ik gunde ze de omzet niet… Wel zou ik direct de wijzerplaat proberen schoon te poetsen. Probeer eens een wattestaafje met alcohol. Eerlijk gezegd zie ik liever een vlek als het zou mislukken, dan een fake naam :wink:

Groeten,

Martin

Bedankt, het is me helemaal duidelijk.
Ik zal dergelijke topics voortaan categorisch overslaan.

Wellicht was er minder ophef geweest als er geen naam op de dail had gestaan.
Had anders even gewacht met posten tot je dit gerealiseerd had Marnix, dan had je zeker andere reacties gehad.
Al dan niet positief of negatief,maar wel puur op het uurwerk.
Dan had je wellicht ook de hele inleiding kunnen overslaan.

gr Ron

Als je nou vooraf eerst een beetje had gefotoshopt, zo’n merknaam is zo weggepoetst… :wink:

Sorry dat er weer zo een ophef over replicas is ontstaan. Ik dacht met een “replica alert” de “niet-liefhebbers-van-replicas” te weren. Volgens mij had Henrik (?) dit ergens eerder eens voorgesteld. Enfin, ik wou het na onderstaande reacties hier bij laten. Het was niet mijn bedoeling om weer een replica discussie te starten. Meer om te laten zien dat er ook “hele goedkope” tourbies te koop zijn. En dat die uurwerkjes ook erg mooi gemaakt zijn. (Doch niet zo heel stevig, want toen ik bij 't vrouwtje de kroon uittrok om de tijd te verstellen, flipte de kroon er helemaal uit…).
Waar ik wel blij over ben is dat het hier relatief allemaal erg netjes is gehouden. Geen gevloek, verwensingen enzo. :)-D

@anon61903405ev H., dat zou duur zaakje worden bij Ferry voor dit klokje. Zit nog steeds te denken om 't eraf te poetsen en iets anders op te laten drukken.

@frans53, ik begrijp je standpunt nu. Maar voor zover ik heb begrepen is het bespreken van een replica-horloge niet verboden op dit forum. Zoals Henrik al zei, zolang ik ze maar niet sta te verkopen of te linken. Maar om verdere ophef te voorkomen, laat ik 't hierbij.

@XXoF, verkopen of de hamer erop doe ik niet. Elk horloge heeft voor mij een geschiedenis/verhaaltje achter zich.

@Renato_55, bij mij ging het bij dit klokje ook puur om het uurwerk. Ik baalde dus ook dat er een merkje op zat en heb alle shops afgestruind naar een no-brand. 1 hublot tourby gezien waar geen hublot op stond. Maar die was mooi 500 euro…
Het ging er hier ook niet om een namaak model van een echt horloge te doen kopen. Maar puur om de interesse naar het uurwerk. Kreeg ook best grappige reacties in de shops :D. Bij binnenkomst zien ze me naar bepaalde modellen kijken. Er wordt dan altijd heel snel een paar populaire modellen getoond (kweenie hoe vaak ik de daytona en deepsea ben tegengekomen), OF er werd gevraagd welk merk ik zoek. Toen ik zei dat het merk me totaal niet boeide, maar ik puur geinteresseerd was naar de uurwerkjes waren ze eventjes stil (“oh oh…euh…”) en wisten niet wat ze moesten zeggen. :stuck_out_tongue: Heb daar een paar keer om moeten glimlachen. Was overigens ook op zoek naar een echte chrono voor een paar tientjes. Die kwam ik helaas niet tegen, alleen de versies met dag,datum enzo. Een paar verkopers konden er wel aan komen, maar die zouden “heel” duur zijn. Wel 2000 RMB ofzo. Tja, dan liever een Alpha chrono ofzo.

@Jürgen&MartinB, nou, blijkbaar is de markt aan 't draaien. Want ik kwam daar gr… hoe heette ie ook alweer. Hij maakt van die architectuur-achtige geskeleteerde horloges…Richard Mill… nog iets ('t is al laat). Kwam ik ook tegen. Net zo goed als Vacheron Constantin (minder populair dan AP, maar kwam ik ook tegen). En zo waren er nog wel meer, waarbij ik dacht… jeetje, wist dat er namaak van bestaat, maar dat ze nu ook in de Chinese-markt/shops verkocht worden…

@bikerplus&grootmokum, yep… dat had een hoop ophef voorkomen. Dacht met een waarschuwingsbord “replica alert” ouwe koeien te ontlopen. Dacht dat de posts door “replica-haters” vermeden zouden worden. Maareh, als er dan gevraagd werd hoe ik er aan ben gekomen, dan kwam de aap alsnog uit de mouw. :+

marnix_moed Schreef:

Bedankt allemaal voor de reacties, zowel pros als
cons. Want ik snap beide kanten. Ik heb er ook een
dubbel gevoel bij, maar het mooie uurwerk had
uiteindelijk de doorslag gegeven.

@leeuwentemmer, yep, 200 betaald voor deze
nepperd. Waar ben je een no-brand tourby voor 200
tegengekomen? De goedkoopste was rond de 500 op
een Engelse website. Enneh, dit horloge is niet
bepaald om mee rond te lopen. Begeeft
waarschijnlijk binnen de kortste keren.

Weet niet meer precies waar ik dat heb gelezen, vermoedelijk op een van de grote horloge fora. Kan btw ook 300 euro zijn geweest. Met wat zoekwerk moet je het topic wel ergens kunnen vinden. Misschien past de wijzerplaat daarvan hierop?

marnix_moed Schreef:

Sorry dat er weer zo een ophef over replicas is
ontstaan. Ik dacht met een “replica alert” de
"niet-liefhebbers-van-replicas" te weren. Volgens
mij had Henrik (?) dit ergens eerder eens
voorgesteld. Enfin, ik wou het na onderstaande
reacties hier bij laten. Het was niet mijn
bedoeling om weer een replica discussie te
starten. Meer om te laten zien dat er ook “hele
goedkope” tourbies te koop zijn. En dat die
uurwerkjes ook erg mooi gemaakt zijn. (Doch niet
zo heel stevig, want toen ik bij 't vrouwtje de
kroon uittrok om de tijd te verstellen, flipte de
kroon er helemaal uit…).
Waar ik wel blij over ben is dat het hier relatief
allemaal erg netjes is gehouden. Geen gevloek,
verwensingen enzo. :)-D

@anon61903405ev H., dat zou duur zaakje worden bij Ferry
voor dit klokje. Zit nog steeds te denken om 't
eraf te poetsen en iets anders op te laten
drukken.

@frans53, ik begrijp je standpunt nu. Maar voor
zover ik heb begrepen is het bespreken van een
replica-horloge niet verboden op dit forum. Zoals
Henrik al zei, zolang ik ze maar niet sta te
verkopen of te linken. Maar om verdere ophef te
voorkomen, laat ik 't hierbij.

@XXoF, verkopen of de hamer erop doe ik niet. Elk
horloge heeft voor mij een geschiedenis/verhaaltje
achter zich.

@Renato_55, bij mij ging het bij dit klokje ook
puur om het uurwerk. Ik baalde dus ook dat er een
merkje op zat en heb alle shops afgestruind naar
een no-brand. 1 hublot tourby gezien waar geen
hublot op stond. Maar die was mooi 500 euro…
Het ging er hier ook niet om een namaak model van
een echt horloge te doen kopen. Maar puur om de
interesse naar het uurwerk. Kreeg ook best
grappige reacties in de shops :D. Bij binnenkomst
zien ze me naar bepaalde modellen kijken. Er wordt
dan altijd heel snel een paar populaire modellen
getoond (kweenie hoe vaak ik de daytona en deepsea
ben tegengekomen), OF er werd gevraagd welk merk
ik zoek. Toen ik zei dat het merk me totaal niet
boeide, maar ik puur geinteresseerd was naar de
uurwerkjes waren ze eventjes stil (“oh
oh…euh…”) en wisten niet wat ze moesten
zeggen. :stuck_out_tongue: Heb daar een paar keer om moeten
glimlachen. Was overigens ook op zoek naar een
echte chrono voor een paar tientjes. Die kwam ik
helaas niet tegen, alleen de versies met dag,datum
enzo. Een paar verkopers konden er wel aan komen,
maar die zouden “heel” duur zijn. Wel 2000 RMB
ofzo. Tja, dan liever een Alpha chrono ofzo.

@Jürgen&MartinB, nou, blijkbaar is de markt aan 't
draaien. Want ik kwam daar gr… hoe heette ie ook
alweer. Hij maakt van die architectuur-achtige
geskeleteerde horloges…Richard Mill… nog iets
('t is al laat). Kwam ik ook tegen. Net zo goed
als Vacheron Constantin (minder populair dan AP,
maar kwam ik ook tegen). En zo waren er nog wel
meer, waarbij ik dacht… jeetje, wist dat er
namaak van bestaat, maar dat ze nu ook in de
Chinese-markt/shops verkocht worden…

@bikerplus&grootmokum, yep… dat had een hoop
ophef voorkomen. Dacht met een waarschuwingsbord
"replica alert" ouwe koeien te ontlopen. Dacht dat
de posts door “replica-haters” vermeden zouden
worden. Maareh, als er dan gevraagd werd hoe ik er
aan ben gekomen, dan kwam de aap alsnog uit de
mouw. :+

Marnix, je zet mijn aliasnaam (renato_55) bij een quote, die ik niet heb geplaatst. No hard feelings en geniet van DUI-ENG :)-D
Groeten, René

Een beetje op eBay gespeurd en al een aantal tourbillons gevonden voor slechts 300 euro :open_mouth: deze bijvoorbeeld: http://cgi.ebay.nl/Constantin-Durmont-HAU-Grosse-Komplikation-Tourbillon-/250572860204?cmd=ViewItem&pt=DE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren&hash=item3a574e6b2c#ht_3143wt_1139 jammer alleen dat de kast goudkleurig is. Nu ik weet dat een tourbillon WEL betaalbaar is voor mij ga ik er over een tijdje toch maar een kopen denk ik! ::o:D

Waarempel! En dan ZONDER Breguet ofzo erop!!(tu)(tu)THX!

Oef, dat was een afslachting… 4-1…

Mijn stukje aan jouw was gericht op deze quote: "Aan de andere kant is er geen vergelijkbaar materiaal dan een tourbillon te bedenken, dus is het wel weer uniek."
Wat ik er mee wilde zeggen is dat het voor mij bij dit horloge puur ging om 't tourbillon uurwerk. De meeste replica aankopen zijn gericht op het model. Vandaar mijn post.

P.S. Had ik mickmo92 post maar gezien voordat ik op vakantie ging… http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,214517,214771#msg-214771
Had ik nog liever die gouwe gekocht…

marnix_moed Schreef:

Oef, dat was een afslachting… 4-1…

Mijn stukje aan jouw was gericht op deze quote:
"Aan de andere kant is er geen vergelijkbaar
materiaal dan een tourbillon te bedenken, dus is
het wel weer uniek."
Wat ik er mee wilde zeggen is dat het voor mij bij
dit horloge puur ging om 't tourbillon uurwerk. De
meeste replica aankopen zijn gericht op het model.
Vandaar mijn post.

P.S. Had ik mickmo92 post maar gezien voordat ik
op vakantie ging…
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,214517,21477
1#msg-214771
Had ik nog liever die gouwe gekocht…

Beste …

Hou nou toch je geld in je zak man !

200 voor een ““TOURBILLON”” ??? , + 1 of andere "“Glashutte” ?? voor 4 tientjes ??
Hele pagina’s over vol te tikken! Die Fr…?? er nog bij te slepen !

Had je een prachtige Tissot voor gehad !! Heb je ( nou ja , verdere leven ) maar i.i.g JAREN wat aan !

Wat heb je nu dan ???

Daarbij : een ticket naar China ?? om te “neuzen” voor zoiets ?

mickmo92 Schreef:

Een beetje op eBay gespeurd en al een aantal
tourbillons gevonden voor slechts 300 euro :open_mouth: deze
bijvoorbeeld:
http://cgi.ebay.nl/Constantin-Durmont-HAU-Grosse-K
omplikation-Tourbillon-/250572860204?cmd=ViewItem&
pt=DE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduh
ren&hash=item3a574e6b2c#ht_3143wt_1139 jammer
alleen dat de kast goudkleurig is. Nu ik weet dat
een tourbillon WEL betaalbaar is voor mij ga ik er
over een tijdje toch maar een kopen denk ik! ::o:D

Wauw! Ik ben een tijdje geleden ook actief met extreem goedkope tourbillon-uurwerken bezig geweest, ik heb er een aantal gevonden maar ik vond ze nagenoeg allemaal lelijk. De wijzers zitten naar mijn idee te hoog, in plaats van dat ze keurig in het midden zitten zitten ze daar een paar millimeter boven wat zorgt voor een asymetrisch effect. Deze daarentegen vind ik qua uiterlijk best mooi, en qua prijs natuurlijk formidabel.

Er blijft echter 1 ding bij dit soort goedkope tourbillons waar ik me aan stoor. Je hebt schijnbaar verschillende tourbillon-uurwerken, bij nagenoeg alle goedkope (chinese) tourbillons, heb je te maken met deze tourbillon (ik ben de term even kwijt, excuses)

Ik vind het zo’n groot plakaat wat ronddraait, je ziet daardoor niet veel meer van het tourbillon.

Ik vind zo’n soort tourbillon veel mooier :