Tourbillon voor 200 (td)REPLICA ALERT! (td)

Nee, niet 2000, maar 200 euro. REPLICA alert!(td)(td)(td)

Wat ik heb gedaan:
-koop een ticket naar China
-neus rond tussen kleine winkeltjes
-doe dat met name rond sluitingstijd
-wees er bewust van dat het NAMAAK/REPLICA is!!!
-ding flink af
-mocht dat niet werken, doe dan alsof je vertrekt (meestal roepen ze dan iets in de trend van “hey Fliend, I make best plice for you”)
-en 't resultaat is een neppe echte tourbillon:

Was op m’n reis eigenlijk niet van plan om horloges te kopen. Maar kwam in China toch de mooiste uurwerkjes tegen, waaronder dus deze tourbillon in 't wit. Balen dat 't een nepperd is. Maar wel weer een echte tourbillon. Die kan ik van een Zwitsers merk niet betalen. Dus toch maar nonchalant even gevraagd en uiteindelijk toch binnengehaald. Schaam me wel diep :o:o:o, maar vond 't uurwerk te mooi om te laten liggen!

Het kriebelt om de tourbillon uit elkaar te halen, maar denk dat ik em voorlopig nog maar met rust laat… Zit nog steeds bewonderend te kijken naar 't ronddraaiende rad. >X

Wauw!! Toch wel heel speciaal! misschien is het leuk om er een andere plaat voor te laten maken! dan voelt hij toch wat meer eigen en hoef je je iets minder te schamen voor je prachtige tourbillonX(

Gefeliciteerd!!

Gr. Mark

Thx. Durfde eigenlijk al niet zo goed deze posts te plaatsen ivm de replica aversie.

Zit er idd aan te denken om de wijzerplaat te vervangen. Want ik denk dat dit uurwerk ook door plakmerken wordt gebruikt. Maar helaas staat op 't uurwerk ook Breguet gegraveerd. Dus hoeveel ik ermee opschiet…
Uberhaupt wil ik die grote B van de tourbillon afhalen. Zit alleen maar in de weg :stuck_out_tongue:

natuurlijk is replica not done, maar als er een kleine uitzondering bestaat is dat voor dit uurwerk
fascinerend om te zien hoe alles werkt

voor sommige dingen knijpen we een oogje dicht;)

Goh, Marnix, geef een kind eens een bank-kaart en laat het los in een speelgoedwinkel…:smiley:

We begrijpen het hoor, junkies onder mekaar :wink:

Een merk-tourbillon is dan ook niet weggelegd voor de gewone sterveling in de straat.

Mwa, kan je nu toch lekker toerbiljon kijken ! :smiley: :smiley: :smiley:

Zie het maar als “wetenschappelijk onderzoek” :wink:

Ik begrijp je heel goed dat deze replica gekocht hebt Marnix, ziet er indrukwekkend uit, zou hem wel in takt laten hoor, niet die B er af slopen.

De sympathieke reacties op deze post verbaasd me enigsinds, die enkeling die in het verleden een replica aan de orde lieten komen werden afgebrand en hier bespeur ik ineens een milde vorm van sympathie! Tikkie hypocriet vind ik, kom op zeg een replica is een replica.

Volgens mij heb ik wel eens een echte tourbillon voorbij zien komen van Chinese makelij voor 200. Hoop dus niet dat je dat bedrag voor een neppert hebt betaald. En, zoals lowlander al aangaf, een tourbillon maakt hem niet minder nep, zou me dan ook erg schamen om hiermee rond te lopen.

Beste Marnix,

Sorry hoor maar ik kan deze postings niet waarderen gezien alle negatieve reacties tegen nieuwkomers in het verleden.

Excuses als, irl. onbetaalbaar vind ik irrelevant, nagenoeg elke replica van een gerenommeerd merk is voor mij onbetaalbaar maar nog geen reden om aan te schaffen dan wel hier te plaatsen.

Dat iemand replica’s koopt moet hij voor zich zelf weten maar ik vind dit niet het forum om daar aandacht aan te besteden, beter zou zijn om een reportage te maken van echte tourbillons.

Dit is wat ik er over wilde zeggen.

mvg, Frans

Het is jouw geld dus je kunt kopen wat je wilt. Ik kan best begrijpen dat je ervoor gevallen bent;) Zo’n tourbillon is onweerstaanbaar, leuk om met macro wat te experimenteren, dan zie je het merk ook niet meer:D

tjaah t is en blijft een replica, maar voor 200 euro?! ik wist niet dat dat mogelijk is ::o Ik snap dat de verleiding dan niet te weerstaan is >X Ik zou er wel een andere wijzerplaat opzetten. iemand een idee of ik ergens een merkloze tourbillon kan krijgen voor zo’n lage prijs? :smiley:

Bedankt allemaal voor de reacties, zowel pros als cons. Want ik snap beide kanten. Ik heb er ook een dubbel gevoel bij, maar het mooie uurwerk had uiteindelijk de doorslag gegeven.

@leeuwentemmer, yep, 200 betaald voor deze nepperd. Waar ben je een no-brand tourby voor 200 tegengekomen? De goedkoopste was rond de 500 op een Engelse website. Enneh, dit horloge is niet bepaald om mee rond te lopen. Begeeft waarschijnlijk binnen de kortste keren.

@Frans53, je hebt helemaal gelijk. Ik vind het daarom nog steeds erg jammer dat er Breguet op staat. Vele malen liever stond er niks op de wijzerplaat. Het gaat mij om 't tourbilon uurwerk. Niet om het model van een horloge. Weet niet eens of het model uberhaupt bestaat.
Post was meer bedoeld om te laten zien dat er ook goedkope tourbillons te koop zijn. Kleeft hier dus alleen een nadeeltje aan…

@mickmo92, een andere wijzerplaat heeft ook mijn voorkeur. Dus als iemand suggesties heeft, dan hou ik me aanbevolen.

Een mogelijke andere oplossing is het bewerken van de huidige wijzerplaat. Ik heb namelijk gemerkt dat bij sommige goedkope Chinese wijzerplaten de prints nogal makkelijk weg te vegen zijn. Wel krijg ik soms lelijke (zwarte )vlekken. Weet iemand hoe ik op een nette manier de zwarte prints weg kan krijgen, zonder de onderliggen laag lak (?) te beschadigen?

Wellicht kan de wijzerplaat geheel opnieuw worden opgemaakt?
vraag eens aan Ferry S.

gr. ruud

marnix_moed Schreef:

@Frans53, je hebt helemaal gelijk. Ik vind het
daarom nog steeds erg jammer dat er Breguet op
staat. Vele malen liever stond er niks op de
wijzerplaat. Het gaat mij om 't tourbilon uurwerk.
Niet om het model van een horloge. Weet niet eens
of het model uberhaupt bestaat.
Post was meer bedoeld om te laten zien dat er ook
goedkope tourbillons te koop zijn. Kleeft hier dus
alleen een nadeeltje aan…

Beste Marnix,

Jammer genoeg mis je mijn punt, ik vind het totaal not done op dit forum.
Het kopen van replica’s en het promoten van replica’s hoort niet thuis op een serieus horloge forum.

Wanneer dit toegestaan wordt dan is het eind zoek, het geeft dan nl. iedereen recht om onder het mom van replica alert zijn aangekochte replica te plaatsen.
Volgende week kan dan bv. iemand een voor hem/haar onbereikbare Seiko replica van 100 euro hier plaatsen.
Ik snap dan ook de positieve reacties niet die jouw postjes oproepen, het is meten met 2 maten is mijn mening.

mvg, Frans

Ik ben het met Frans eens, een replica is een replica, of het nou een echt werkende tourbillon in zich heeft of niet.

Qua moderatie:
Zolang iedereen z’n mening op een volwassen manier blijft geven kan deze discussie doorgaan.

Het spijt me dat ik het moet schrijven Henrik maar qua moderatie zou deze post verwijdert dienen te worden.
Ik schrijf dit omdat deze discussie al tig keer hier gevoerd is met als resultaat dat er weer serieuze horloge liefhebbers afhaken.

En nogmaals ik heb niets tegen personen maar wel tegen bepaalde postjes die onenigheid uitlokken en de integriteit van dit prachtige forum onderuit halen.

Doe er mee wat je wilt Henrik, ik heb mijn punt gemaakt en houd me verder niet meer bezig met deze discussie.

mvg, Frans

Henrik Schreef:

Ik ben het met Frans eens, een replica is een
replica, of het nou een echt werkende tourbillon
in zich heeft of niet.

Qua moderatie:
Zolang iedereen z’n mening op een volwassen manier
blijft geven kan deze discussie doorgaan.

Ik ben het eigenlijk wel met Frans eens, replica’s zijn not done en een zichzelf respecterend horlogeforum zou elke discussie erover de kop indrukken en posts en discussies erover verwijderen.

Ik hoop daarnaast dat wanneer Marnix zijn replica’s een keer moe is hij ze niet verkoopt of weggeeft, maar de hamer ter hand neemt.

Groet,

Marc

Het is weer zover. Ik was ook tegen het plaatsen van zulke topics, waar is dan het einde? Aan de andere kant is er geen vergelijkbaar materiaal dan een tourbillon te bedenken, dus is het wel weer uniek. ik was voorheen fel gekant tegen het plaatsen/promoten van dit soort topics, maar ben ik wat milder geworden. Het is een horlogeforum, toch, dus dan alles over horloges te bespreken, is mijns inziens beter dan het weg te zwijgen.

Groeten uit een heerlijk warm en zomers Duhaag
René

Uit de regelmatig terugkerende discussies over replica’s moet het ieder forumlid inmiddels duidelijk zijn wat de forumregels inhouden over het presenteren van dergelijke artikelen. Bovendien verzet de algemeen heersende mening van forumleden zich (zoals hierbovn weer blijkt) tegen het openen van zo’n topic.
Niet zelden heeft het al geleid tot heftige verbale ruzies.
Heren (en wellicht enkele dame), stop er toch eens mee.
Als iemand een replica wil kopen, dan moet hij/zij zelf weten, maar hang dat via dit forum niet aan de grote klok.

@ Moderatoren: Verwijder deze topic s.v.p. en geef aan dat de forumregels stringent(er) gehanteerd zullen worden.

Sans rancune,
Flip.

Die naam erop had toch niet nodig geweest :S Ik denk niet dat er dan één (nou misschien dan) meer door wordt verkocht. Breguet is niet echt bekend onder het replica kopend publiek, die gaan toch meer voor Rolex, Breitling, Tag, IWC, Panerai etc. En een tourbillon is voor de replica koper niet belangrijk, een open balans is volgens hem ook een tourbillon. Onlangs nog zo’n gast op mijn werk ervan moeten overtuigen, wat me overigens niet lukte, dan hij een gewone balans zag en geen tourbillon.