Misschien heb ik het gemist, had er laatst met een forumlid over die dit dus niet wist, maar wat zijn de algemene reacties en/of conclusies ( misschien heeft er iemand zo’n klokje gekocht ) van de chinese tourbillons.
Dan heb ik het over een echt, welliswaar chinees tourbillon uurwerkje.
Amazon heeft ze een tijdje voor 400 pond te koop gehad meen ik… nu andere modellen rond de 600 pond.
Ik heb nog nooit een mooie Chinese tourbillon gezien onder de 1500 a 2000 euro en deze vind ik geen uitzondering.
Romijnse cijfers gecombineerd met Arabische cijfers onder elkaar verzameld op de bovenste helft van de wijzerplaat, de wijzers en merknaam ook prominent aanwezig…
Deze doet me niets…
Memorigin tourbillon watches zijn ook Chinees maar wel wat serieuzer als ik dan toch een niet Zwitserse tourbillon aan zou willen schaffen dan zou het iets in dat segment worden.
Ik heb 2 jaar geleden een Chinese tourbillon gekocht in Duitsland van het " merk " Rover & Lakes en ben over het algemeen zeer tevreden over dit horloge.
Het uurwerk loopt mooi op tijd en ook de algehele bouw voelt solide aan. Het enige minpuntje vind ik dat de wijzers ten opzichte van de wijzerplaat te weinig contrast hebben, waardoor aflezen soms wat moeilijker is bij minder licht.
Ook zo’n dag\nacht schijf hoeft voor mij niet, maar ja die kreeg ik er bij
Het kostte destijds 450 euro.
op vakantie in china had ik n paar jaar terug n chinese tourbillon. ik zal niet te veel in details om ophef te voorkomen, maar enkel dat ik met wat afdingen t horloge voor €200 kon kopen. en nee, ik ben geen 0 vergeten. en t was geen open heart/flying wheel/ea, maar n echte flying tourbillon. dus kan me goed voorstellen dat ze ook voor £400 in de uk aangeboden konden worden.