Ik ontwerp en maak horloges. Voor een klant moet ik een horloge maken met een tourbillon.Het moet Zwitserse tourbillon zijn. Wie kan mij helpen aan adressen waar ik een goed uurwerk kan kopen.
Met vriendelijke groet,
Peter voeten info@pedum.nl www.pedum.nl
een bijzondere vraag, helaas werkt het in de horloge-industrie vrijwel nooit zo makkelijk dat je even ergens een uurwerkje gaat kopen…
De enigste leverancier van losse Zwitserse tourbillon uurwerkjes was (is?) Progress (later STT, Swiss Time Technology), hoe 't precies zit met deze firma weet ik niet, maar 't is blijkbaar tegenwoordig van Bovet en heet: Dimier 1738 (Rue du Champ-Fleuri 27 - 2720 Tramelan) Je zou eens kunnen informeren (maar ik geef je weinig kans dat ze een enkel uurwerkje willen leveren…)
De makkelijkste weg (en misschien niet eens de meest kostbare) is de koop van een kompleet horloge met een “oud” Progress uurwerkje, bijvoorbeeld een Chronoswiss (of misschien wil Chronoswiss je wel een los uurwerk verkopen, als ze die nog hebben liggen?)
Weet je wat misschien wel leuk zou zijn Peter, is dat je een nieuwe topic start en daar een mooi verhaal over Pedum schrijft? Geschiedenis, wat jullie doen, wat je gedaan hebt? Foto’s er bij?
Ik kende je merk al wel maar ik denk dat het voor velen anders is en denk dat veel mensen dat leuk zouden vinden.