Tourbillon

L.S.

Ik ontwerp en maak horloges. Voor een klant moet ik een horloge maken met een tourbillon.Het moet Zwitserse tourbillon zijn. Wie kan mij helpen aan adressen waar ik een goed uurwerk kan kopen.
Met vriendelijke groet,
Peter voeten
info@pedum.nl
www.pedum.nl

Ongebruikelijke vraag… Ik zou Christophe Claret eens een belletje geven :slight_smile:

http://www.claret.ch/en/horloger.html

Groet
Mark

Welkom op het forum… Helaas kan ik je niet helpen maar ik heb wel genoten van je website. Hele mooie dingen maak je. (tu)

dreski Schreef:

Welkom op het forum… Helaas kan ik je niet helpen
maar ik heb wel genoten van je website. Hele mooie
dingen maak je. (tu)

Mijn beste,

Helemaal mee eens.
Met name de ’Sphere Titanium’ is een lust voor het oog en een verankering voor de pols. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Sierlijke elegantie sluit ik me bij aan!

Mijn eerste reactie was een positieve What-The-F**k?

Mijn verbazing werd overmeesterd door een wouw gevoel

Ryan

Ziet er spectaculair uit. Kun je hier melden welke uurwerken (of delen daarvan) jullie verwerken?

Betaalbare Tourbillon uurwerken komen tegenwoordig wel uit China (Seagull).

hans

we maken de 18 krt kast

deze heb ik reeds benadert maar levert geen uurwerken aan anderen

Dank je wel

Dank U.

Dan zou je iemand van de “independents” moeten proberen… Wellicht kan iemand als Peter Speake-Marin je helpen ?!?

Als hij er al niet zelf een kan leveren, kan hij je wellicht verder helpen.

Groet
Mark

een bijzondere vraag, helaas werkt het in de horloge-industrie vrijwel nooit zo makkelijk dat je even ergens een uurwerkje gaat kopen…

De enigste leverancier van losse Zwitserse tourbillon uurwerkjes was (is?) Progress (later STT, Swiss Time Technology), hoe 't precies zit met deze firma weet ik niet, maar 't is blijkbaar tegenwoordig van Bovet en heet: Dimier 1738 (Rue du Champ-Fleuri 27 - 2720 Tramelan) Je zou eens kunnen informeren (maar ik geef je weinig kans dat ze een enkel uurwerkje willen leveren…)

De makkelijkste weg (en misschien niet eens de meest kostbare) is de koop van een kompleet horloge met een “oud” Progress uurwerkje, bijvoorbeeld een Chronoswiss (of misschien wil Chronoswiss je wel een los uurwerk verkopen, als ze die nog hebben liggen?)

Anders inderdaad bij een (kleine) onafhankelijke horlogemaker gaan informeren, wellicht Christian Klings: http://www.ahci.ch/mitglieder.asp?sprache=&gruppe=Mitglieder&seite=KlingsChristian_K
is Duits en niet Zwitsers, weet niet of dat wat uitmaakt, zal wel niet goedkoop worden…

Succes,
Paul

L.S.
Vriendelijk bedankt voor de tip.

L.S.
Ik ga dat eens uitzoeken ,en goedkoop zal het niet zijn.
Peter

Zeer bijzonder!!mijn complimenten(tu)
vooral de Nemo vind ik erruuug mooi:)

Heel veel sucses gewenst!!

Weet je wat misschien wel leuk zou zijn Peter, is dat je een nieuwe topic start en daar een mooi verhaal over Pedum schrijft? Geschiedenis, wat jullie doen, wat je gedaan hebt? Foto’s er bij?

Ik kende je merk al wel maar ik denk dat het voor velen anders is en denk dat veel mensen dat leuk zouden vinden.

Beste Dennis,
Bedankt voor het compliment.
Peter

Technotime maakt ze

Ik wet niet of je antwoord, 8 jaren later, nog zin heeft.

3 likes

Pedum lijkt te zijn verdwenen van de aardbodem. Jammer, want ik zag zojuist werkelijk schitterende, unieke horloges.