Trans Continents only

Er is nog geen eigen draadje voor dit merk. Snap ik wel. Het is een plakmerk, een modemerk, op zn best een Citizen submerk. JDM. Quartz. En toch vind ik ze leuk. Ik heb er nu twee en ik sluit niet uit dat er nog meer volgen. De straaljager als secondenwijzer vind ik mooi. Met een beetje geduld en goed zoeken zijn ze voor weinig geld te vinden op Japanse websites.
Zijn er forumleden die er ook 1 hebben? Ik ben benieuwd. Mag je deze Citizen noemen?

6 likes

Ze zijn ook leuk. Hopelijk volgen er meer posts

3 likes

Voor de lol zoek ik nog andere modellen er bij. Voor zo weinig mogelijk geld. In Japan zijn ze niet duur. Deze bijvoorbeeld:

De Lunar Module met een maanraket als secondenwijzer. En elke paar uur een andere tekening.

Of deze:

38mm. De straaljager op de wijzerplaat. Toch minder.

2 likes

3 likes

Helaas.

261cb045bc8c26e091a480d85c228e583ce31cfb_2_562x1000
Ik had deze gekocht op Buyee voor minder dan twee tientjes. Goedkoopste verzending was nog eens 4 euro. (gratis door de douane geglipt) In de omschrijving stond al dat hij niet liep. Ik dacht dat zullen we nog wel eens zien! Na bezorging (ging erg snel) opengemaakt en nieuwe batterij gekocht. Eerst de verkeerde, dat is nu een traditie aan het worden. Maar ook met de goede batterij zat er geen beweging in. Heb ik wel eens eerder gehad met mijn Hanowa. Toen heeft de lokale juwelenboer dat gratis voor mij gefixed. Ik ben nu niet thuis. Ik zit een paar weken op een woonboot in Amsterdam. Twee oude katers. Een aantal horloges meegenomen voor de leuk, ook deze niet lopende Trans Continents. Ik vandaag opzoek naar de lokale horlogemaker in het centrum. Watch Me heet de zaak, ergens tussen Kalverstraat en Spui. Hun specialiteit volgens website: batterijen vervangen. Dus ik had goede hoop! Ik het hele verhaal uitgelegd. Achter de kassa een Italiaanse jongen die nauwelijks Nederlands spreekt. Hij zei: kwartiertje. Ik zei ik wacht wel even, kijk ik even rond. Mooie winkel met mooie horloges. Leken mij allemaal niet nieuw en iets te duur. Longines, Tissot, TW Steel, Seiko. Na nog geen 2 minuten roept hij: de batterij is goed. Dat wist ik ook wel. Ik zeg: dan is het het uurwerk? Na weer 2 minuten: Het uurwerk moet vervangen worden. Dat is met 1 jaar garantie ongeveer €125.
Ik heb vriendelijk bedankt. Hij begreep dat heel goed. Dus dit horloge gaat even op de lange termijn. Er zit een Citizen uurwerk in. Ga ik zoeken. En daarna op zoek naar iemand die dat kan omwisselen. Nee, ga ik niet zelf doen. Ik heb geen haast. Er is nog zo 1 onderweg. Gekocht op dezelfde website, nog goedkoper, nu in het licht blauw. Misschien doet deze het wel.

3 likes

NA! Doet het met nieuwe batterij ook niet.

Van deze drie doet dus alleen de rechter het. Een quartz uurwerk vervangen, in dit geval dus een Citizen 5537 (of 5s37) is makkelijker dan repareren. Mits deze nog wel te krijgen is. Wie weet raad?

2 likes

Ik heb een adres gevonden die de uurwerken gaat vervangen. Kost iets meer dan de aanschaf en transport uit Japan but hey, een hobby heb je niet voor je lol.

Ondertussen leren we dat Trans Continents met een Citizen eco-drive, Trans Solar genoemd worden. Rare jongens die Japanners.

1 like

Nu ik toch bezig ben, kom ik deze tegen. Geen veiling, direct kopen voor drie tientjes:

Nieuw in doos. Als deze het ook niet doet dan breekt mijn hoed en eet ik mijn klomp op.

Het zal wel loslopen. Binnenkort opzoek naar een mooie horlogedoos speciaal voor dit merk. Ik denk dat ik dan de enige ben hier op HF. En de enigste.

3 likes

Maar je hebt er mooi veel plezier aan en dat vind ik leuk om te lezen :+1:

1 like