Transparante bodem op Speedmaster

Ik zit nu alweer lange tijd te dubben tussen 2 horloges. De tag heurer Carrera racing tachymeter (met stalen band) en een omega speedmaster prof “the moonwatch”

Nu vind ik het uiterlijk van de omega eigenlijk mooier dan de tag maar die laatste heeft wel een transparante bodem waar ik toch wel gechameerd van ben. Prachtig om te zien.

Bij steiner hebben ze een speedmaster met saffierglas en transparante bodem voor 2500 euro wat eigenlijk boven m’n budget ligt. Wil tot ongeveer 2000 euro gaan. De gewone speedmaster prof komt op ongeveer 1900 euro wat 600 euro betekend voor eigenlijk een stukje glas.

Vandaar dus de vraag: Is het mogelijk een transparante bodem te plaatsen op een “gewone” speedmaster prof ?

Als dit zo is, waar is dat dan te bestellen. Gewoon bij de juwelier of via een andere route?
Ik had gelezen dat bij de saffier glazen speedmaster het uurwerk ook wat mooier is gemaakt maar opzich hoeft dit niet voor mij.

En daarnaast, Steiner zit 18 procent onder de adviesprijs. Is hiernaast nog korting te krijgen of is dit de absolute ondergrens? Anders ben je bij een juwelier misschien nog goedkoper uit wanneer je korting krijgt. Maastricht ligt tot wel ver weg namelijk.

Hey Robert,

De versie met glasbodem heeft inderdaad een mooier uurwerk. Als je op de versie met stalen achterkant toch een glasbodem zet ben je hier natuurlijk ook weer geld aan kwijt. Lijkt me toch een ingreep van 150 euro? Zou gewoon iets langer sparen en voor de glazen versie gaan, anders krijg je er toch spijt van.

Hier staat er nog een te koop bij een betrouwbaar persoon:
http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4455

Doorzichtige bodem caliber 1863, dichte bodem caliber 1861 als ik het goed heb.
Zou 500 euro bijsparen, glazen bodem is toch wel erg geil…

Misha Schreef:

Hey Robert,

De versie met glasbodem heeft inderdaad een mooier
uurwerk. Als je op de versie met stalen achterkant
toch een glasbodem zet ben je hier natuurlijk ook
weer geld aan kwijt. Lijkt me toch een ingreep van
150 euro? Zou gewoon iets langer sparen en voor de
glazen versie gaan, anders krijg je er toch spijt
van.

Hier staat er nog een te koop bij een betrouwbaar
persoon:

Bedantk voor de link, heb me inmiddels aangemeld bij dat forum maar moet nog wachten op goedkeuring oid. Nieuw heeft toch m’n voorkeur (wil geen 1500 euro betalen voor iets met een kras) maar is wel een mooie aanbieding.

Als het vervangen voor 150 euro zou lukken ben ik nog steeds stukken goedkoper uit. (1850 plus 150, dus 500 euro minder) Bovendien kan het altijd later zodat ik alle tijd heb om te sparen. Maar dan moet het wel betaalbaar zijn en kunnen. Wil niet na de koop van een gewone erachter komen dat het helemaal niet kan zonder grote ingreep oid.

Iemand een idee of iemand ervaring met het wisselen van een bodem?

Hier is een link mbt speedmasters, een erg mooie site. http://www.speedmaster-mission.net/

In de rubriek “how to” staat ook een stukje over het ombouwen van een speedmaster van een normale achterdeksel naar een glazen achterdeksel. Genoeg andere nuttig info op deze site.

Persoonlijk hoeft een glazen achterkant voor mij niet meer zo, de originele deksel van oa een speedmaster is mooi genoeg, niet nodig om er een ruitje in te zetten.

Er zijn meerdere horlogemakers die dit voor je kunnen doen, zie hiet de Speedmaster cal 321 met een achterruitje:

kijk even op Sayin-watches.com!

speedmaster met transparante bodem voor € 2300,-

groeten,

Stairman5113