Trap er niet in!

De echte Rolexista s weten dit natuurlijk al wel.
Sommigen herkennen een nepper al op 2 meter afstand, maar voor een betrekkelijke leek is dit filmpje toch wel een aardig hulpmiddel.

7 likes

Mooie video, maar staat reeds in de horloge gerelateerde video’s.

Dit channel heeft altijd goede informatieve video’s.

2 likes

Oeps, u heeft helemaal gelijk, die rubriek heb ik nog nooit bezocht :innocent:
Er is vast wel een hulpsinterklaas die dit filmpje kan verplaatsen.

2 likes

Bij deze toch een duidelijk verschil.
Op 3:44 is duidelijk een verschil te zien bij de f van 1000 ft.
Het blijft natuurlijk oppassen.
Zeker ook met losse onderdelen.

Mika

in close up goed te zien wat echt is en wat nep is. Echter om de pols op 2 meter afstand is het bij deze bijna niet te zien…best scary…

Het gewicht van een nepper is meestal ook een stuk minder.

Hier 5% verschil in gewicht. Head only, misschien dat de band meer verschil maakt, maar dus geen significant verschil zou ik zeggen.

1 like

Maak je geen illusies, er zijn neppers van Rolex in omloop waarvan zelfs het 3135 uurwerk is gekloond. Kwaliteit is zo goed dat Rolex-dealers ze gewoon inruilen. Vaak komt men er bij een service pas achter dat het een nepper betreft. Doos en papieren zijn allang geen probleem meer.

2 likes

ik wil niet veel zeggen maar dit fake model rolex die ze gebruiken ken ik en het is een hele oude replica model. Slordigheid puntjes zijn allang al opgelost.

Om even een indruk te geven in de replica wereld, google eens: Rolex TW Best/WM9

Ook het 3135 uurwerk van rolex is in zijn geheel 1-op-1 gekoppieerd en neemt zelfs originele rolex onderdelen aan. Zelfs de 904L staal van rolex wordt nu gebruikt bij replicas.

Sinds ik de replica wereld heb leren kennen snap ik niet waar de overige duizenden euros van sommige originele horloges goed voor is. (Ja ik weet dat rolex vaak witgoud, platina etc gebruikt :smile: ) )

2 likes

Dan hebben ze op dat gebied dus ook weer stappen gemaakt.