TRASER duikhorloge van het (bijna) vertikaal archief van de chef gered.

Mij volledig onbekend , merk Traser,maar met een mooi quartz Swiss ronda binnenwerkje netjes afgewerkt vanbinnen, en met een Renata 395 batterij. Ergens op het forum staat een YouTube link hoe deze gemaakt worden Traser

komt er gisteren een chef binnen met dit horloge, of ik er even naar kan kijken, ik ga ervan uit dat dit zijn privé eigendom is, want traser is hier nog nooit voorbij gekomen. Goed, dit uurwerk opengemaakt, en natuurlijk, je raad het al, de beruchte Renata batterij had al sporen van witte uitslag.

Ik zit gisteren even zonder 395, maar had nog enkele 377 liggen om even snel te testen. Eerst een gloednieuw chinees merk 377 uit de verpakking getrokken, bizar fenomeen, de secondewijzer verspringt 4sec, stopt even en verspringt weer 4 sec, enz.enz. Zeker de Rondacomputer die me wijs wil maken dat ze geen Chinese troep in haar ingewanden wil. ( een goede babi pang gang is toch niet slecht). Dus deze nieuwe Aliexpress 377 direct in de oude batterijbak geflikkerd. Gelukkig nog een oude energizer 377 liggen die het nog wel deed samen met het Ronda quartz binnenwerk, conclusie , het horlogebinnenwerk is nog in orde.

Vandaag de nieuwe 395 erin (weer een #$@%%&Renata ) , dan het rubber even controleren en invetten met siliconenvet en dan mag het weer toe. Horloge mag terug naar de chef. (nee ik heb de kroon er niet afgehaald want die rubbers heb ik natuurlijk niet, dus hopen dat het nog waterdicht is)

Komt nu de aap uit de mouw, er schijnt een ton vol van dit soort horloges bij de duikerafdeling te liggen, was simpeler voor de afdelings-chef een nieuw horloge te bestellen dan de batterij te laten vervangen…

…eeehhh watte?

Blijkt het volgende : Er is een mega groot budget nieuwe aankoop, en een micro nano budget voor herstellingen , waardoor de afdeling altijd al over budget was.
Wat doe je dan als je geen poen krijgt om je horloge te herstellen? juist ja… koop maar nieuw.

De nieuwe chef van de afdeling zou schoon schip maken…en de oude laten herstellen. (Door mij dus). Ben benieuwd hoeveel ik er na al die jaren nog kan redden.



8 likes

Weer wat geleerd?

ja dat er waarschijnlijk een tiental quartzduikers deze kant op komen, dan kan ik me weer uitleven.

1 like

Je werkt voor een overheidsinstelling?

1 like

Neem je wel je geigertellertje ter hand?

Belgian NAVY

niet nodig bij deze, is gewone standaard lume zonder de extra radium :wink:

1 like

Je verwacht het niet. :joy:

2 likes

mopjes te over , jaaaaah

Doet mij denken aan die auto waarvan de asbak vol is: doe maar een nieuwe auto…

ik heb dat ook eens gedaan, de tank was leeg van mijn BMW K100LT, en heb het ingeruild voor een BMW K1100 LT …(wel pas na 120.000 KM in 4 jaar)

1 like

Die ouwe van mij heeft mij altijd geleerd dat in dit soort situaties de woorden “Kom maar hier, ik gooi ze wel weg.” het meest van toepassing zijn.

Maar mooi verhaal weer. :grin:

1 like

Ja heb ik ook al eens gedaan en met positieve resultaten voor mij toch😜

1 like

Erg leuk model :+1: Ik houdt mij zeer aanbevolen, ook voor een defecte :relieved:

Als ik “de ton” heb ontvangen, wie weet

1 like

Komen dan wss via de Domeinen op de markt en zeer grote kans in lot.

Herkenbaar, je bent een ‘overheidsinstelling’ en buiten de FOD Financiën kan/mag je geen geld ontvangen. Ten tweede, de ‘enveloppe’ moet op want zie dat het geld van het lopende jaar niet op is dan blijkt dat we het prima met minder kunnen en krijgen we het volgende budgetjaar dus minder toegestopt. Dus beter nieuw aankopen!