Trek in een vakantie chrono

Ik bedoelde de plaats en lay-out van het venster met datum…

1 like

Ja, snap ik. Ze hadden hem beter weg kunnen laten.

Oi, er worden weer fraaie suggesties gedaan! Dank!

Die Hoffman en Panda-Seiko zijn leuk. Vooral de Seiko.

Zelf wat zitten spieken in de duikerhoek. Iets minder saai dan de gentleman (want bezel) maar niet zo druk als een chrono. Bij mijn huismerk vond ik deze twee:

En een wat ouder model:

Daar moet brslist een andere band om, want due met due gaatjes is wel erg maf….

Het idee de gentleman te flipperen spookt ook nog steeds door mijn hoofd. Heb hem al enkele weken niet meer om en draag vooral mijn :green_apple: of Kees Casio.

Bulova. Altijd goed!

Een vakantie horloge moet voor mij minstens:
-100m WR
-saffier glas
-solar quartz of automaat
Hebben.

Wat ook leuk in het concept vakantiehorloge zou passen is een Citizen Eco-Drive met radio controlled tijd. Zodat je altijd de juiste tijd om de pols hebt, ongeacht de tijdzone.

Voor mij is dat de Citizen RAF Red Arrows. Niet degene met digi, maar de volledig analoge:

Deze is overigens ook als Blue Angels maar ook als reguliere chrono te koop. Hij is met 43mm wel aan de royale kant…

Ik vind deze erg tof, en mooie prijs kwaliteit verhouding m.i.

1 like

Beide zijn geen duikers. En de PRS516 is een (heel wat) ouder model, dat (dus) sowieso alleen gebruikt te vinden is, als je er al een vindt. Zou ik ook zeker niet zomaar mee gaan zwemmen. Wat betreft de band van die PRS516; dat is een verwijzing naar de stalen racing style band die aan de (oer-) PR516 zat. Zo een dus.
Tissot PR516 Seastar automatic steel bracelet 1970 ...
Vind ik zelf wel geinig, juist!

Dan nog een tip: koop voor die 400 euro een lekkere Citizen duiker. Kan je verder niks gebeuren! Perfect als vakantiehorloge! :ocean: :diving_mask:

1 like

Lekker buiten de doos gedacht. Een Amerikaan:

Gaat nu voor 475, das een mooie deal

1 like