Had ik overwogen, maar hoe leuk ik em ook vond… toen ik em om had bleek het voor mij een onmogelijk te dragen horloge te zijn door z’n stugge band. Ik hou er een gapend gat aan over.
Had ik overwogen, maar hoe leuk ik em ook vond…
toen ik em om had bleek het voor mij een
onmogelijk te dragen horloge te zijn door z’n
stugge band. Ik hou er een gapend gat aan over.
Begonnen met quartz sporthorloges van Casio en Nike.
Toen verliefd geworden op een automaat van Tag Heuer, toen met blauw leren bandje, nu ook wel met zwart leer.
Later meerdere horloges, vnl mechanisch (automaat of handopwinder), maar ook wel incidenteel quartz, zoals de ML.
Eerste communiehorloge was een handopwinder, geen idee meer wat voor merk.
Toen de opkomst van de digitale quartshorloges meegemaakt met die magische rode LED horloges, al snel opgevolgde door LCD horloges. Daar heb ik er wel een aantal van gehad, van hele simpele tot een Casio waar wel 10 telefoonnummers in opgeslagen konden worden. Dat was in mijn militaire diensttijd (1985).
Daarna wat analoge quartshorloges.
Vanaf circa 1990 tot 2008 veel kleurige Swatch, van de normale tot scuba, Irony en chrono’s. Afgewisseld met souvenirs van vakanties naar Turkije die soms zelfs automatisch waren.
Sinds 2008, voor mij de ontdekking van dit forum (nav een verkeerd gevallen vraag over een vakantiesouvenir) en dus ook de automaat, diverse automatische uurwerken maar ook net zo makkelijk quarts.
Voor mij is het toch altijd eerst het uiterlijk waar ik voor val en daarna ga ik naar het innerlijk kijken.
Het moet begonnen zijn in de jaren 70.
Heb toen 2 Seiko’s gekocht.
De Bullhead is ooit verloren gegaan en vervangen door een andere, het dameshorloge is er nog steeds.
Tussen de eerste Bullhead en de vervanger zit zeker 25 jaar zonder noemenswaardige horlogegeschiedenis.
Nadat de kennismaking met het fenomeen horloge was vernieuwd begon de ellende:)
ik heb het verzamelgebied echt afgebakend tot een serie maar er blijft toch nog genoeg binnenvallen met een voor mij geldig excuus.
Maar het moet wel mechanisch zijn.
Ik ben meteen met mechanisch begonnen,begin jaren 70 mijn eerste (mechanische) horloge gekregen tussendoor een casio quartz gehad en nu een sub om de pols een nomos en veel oud grut waaronder ook zakhorloges op de plank!
Voor mijn 10e verjaardag voor het eerst een horloge om , moest hem van tijd tot tijd opwinden om hem gaande te houden (mechanisch ? )
De latere horloges waren kwarts klokjes van het type kijkshop, was er nog niet zo mee bezig.
Wist eigenlijk nog niet zo lang het bestaan van een automaat, en de typerende slepende gang
van de secondewijzer.
Sinds ik op dit forum zit is het horloge virus in alle hevigheid toegenomen.
Mijn eerste automaat is een seiko van robbie. De keuze kwarts of automaat blijft moeilijk.
Na wat goedkope horloges was de Seiko Quarts chrono mijn eerste duurdere horloge, ruim 20 jaar geleden.
De Seiko heb ik nog steeds en door Nico Rijsman laten opknappen (gepolijst en nieuw glas) en voorzien van een nieuwe band.
Voor de rest niet zo’n voorkeur.
Automaat en handopwinder heeft op zich wel iets meer, maar quarts is toch wel handig.
Ik begon op mijn (volgens mij) negende verjaardag met een Swatch Irony Chrono. Die heb ik een tijdje gedragen, en wilde ik op mijn vijftiende een ander horloge. Dit horloge werd de seiko SKX007 die ik van mijn vader had gekregen. Toen begon het virus echt, en inmiddels ben ik zeventien en heb ik een Nomos Tangente Datum, Omega Seamaster Professional, twee Christopher Wards, een bronze Magrette, en een Speedbird 3. Verder heb ik nog een aantal andere horloges gehad die ik allemaal weer heb verkocht/geruild waaronder een Sinn U1, Boschett Cavedweller, en een Steinhart Ocean 44 GMT. Ben momenteel nog steeds zwaar aan het sparen voor mijn eerste echte high end horloge, een Rolex GMT2LN.
Ik ben begonnen met een Pontiac handopwinder.
Daarna een Citizen quartz.
Vervolgens een Seiko automaat. Het idee dat een horloge door beweging het doet vond ik gaaf.
Quartz vind ik wel handig als sporthorloge of op vakantie. Ook omdat ze (meestal)veel nauwkeuriger zijn.
Het liefst draag ik een automaat. Zoals iemand eerder omschreef omdat zo’n horloge leeft. Een handopwinder is een mooie 2e.
Eigenlijk zou ik geen horloge kunnen bedenken waar ik voor zou bedanken.