Trends op horlogemarkt?

Ik ben bezig met mijn afstudeerscriptie en ik heb een aantal vragen waar ik zelf niet uit kom. Ik hoop dat jullie (als horloge fans) mij een beetje op weg kunnen helpen.

Wat zijn de echte trends op het gebied van horloges?

En weet iemand meer over een indeling van horloges in prijscategorien?

Bedankt!

je hebt een pb

Ik wil het ook wel weten Master Fan! Kun je het hier niet posten?

Horloges worden steeds groter.
Steeds meer complicaties (dus zaken die moeilijk zijn om de fabriceren, zoals een tourbillon, minute repetitie)
Goud is niet meer echt in.

Ik denk juist dat horloges weer steeds kleiner gaan worden Tom, ik denk dat die oversized periode op z’n retour is. En, nmm, gelukkig maar.

Wat het goud betreft, zou juist andersom kunnen zijn.
Wij zijn in een tijd van “arm word armer en rijk enz” en goud speelt hierin een statussymbool.
Alle dure klokken en extreme modellen worden in goud en platina gemaakt. In mindere mate platina is zeldzamer en duurder maar heeft niet de “goudloock” (sla mij als het mis geschreven is, maar je verstaat mij wel.)
Bekijk maar eens de tijdschriften met alle dure presentaties, goud komt terug en zeker met de hoge goudprijzen.

Ik vind dit een interessant onderwerp. Aangezien ik zelf een nieuw trendy horloge wil kopen. Ik had een U-Boat in gedachten, maar als ik van jullie dit zo hoor, is dat misschien niet zo’n goede keuze…

Zijn er nog andere punten die op het horloge gebied in zijn?

Groet,
Arthur

vooral kopen wat je zelf mooi vindt… :wink:

juist,daar heeft Mick gelijk in.
Verder denk ik dat er weining mensen zijn die nog kunnen wennen aan een horloge dat kleiner is dan 40 mm doorsnede als je > 40 mm gewend ben (ookal is dat uit-de-mode).
groeten Tim.

Ik denk dat horloges in het goedkope segment van bekende designers (lees conglomeraten) een grote opmars maken. ( Tommie, Armani, DKNY etc etc ) Wegwerpprullen, elk jaar een nieuwe naam om je arm.Niet echt voor liefhebbers maar wel veel omzet. Verder denk ik dat de japanners marktaandeel gaan terugpakken,( citizen produceert 200.000.000 horloges per jaar) en hun horloges gaan upgraden.

De trend gaat denk ik ook meer richting ‘kleinere modellen’ van rond de 40 mm en de duurdere en duurzame materialen. Echter zie ik ook een ontwikkeling naar het ‘less is more’ principe bij de grotere merken. Eenvoud in ontwerp, maar luxe in de details. Zoals bijvoorbeeld staal vervangen door wit goud en platina, alleen herkenbaar voor de echte conaisseur. Het bling-bling-gehalte (met een vreselijk nederlands woord) is tanende naar mijn idee. Just my two cents.

Cheers,

Harm