Tressa duiker 1964

Soms zou je wel even in de tijd willen kunnen reizen he? 37,50 :smiley: Een benijdenswaardige collectie Andre!

Tressa was overigens een echt eigen bedrijf, helaas zonder zeer uitgebreide historie vw Pritchard b. Tressa Watch Co. LTD uit Geneve, hadden nog een merknaam, Desta. Thats about it. Ik had gehoopt dat het een merknaam van Nivada of Croton (ook Nivada) zou zijn, dat maakt het overzichtelijk. Maar helaas…

http://horloge.paginamarkt.nl/russische-chronograaf-pilot-k/160416.html
.
Mooi hoor, en je hoeft 'm niet helemaal uit een ander land te bestellen.

Watchmore bied trouwens altijd wel leuke klokke aan voor een scherpe prijs. Hij zou een site moeten beginnen.

Nu ik nogmaals kijk heb ik toch veeeel liever het oudere model, die is niet zo grof. De getallen zijn bij de nieuwe een stuk groter en het logo is lang niet zo mooi.

De uitvoering van watchmore word veel aangeboden op eBay , ik vind het een slap aftreksel van het model uit de fifties, die vintage exemplaren kom je echter maar weinig tegen,
de eerste heb een jaar geleden gekocht, het tweede exemplaar vrij recent.
het zijn echt prachtige vintage chrono’s, alhoewel je je af kan vragen hoe origineel ze zijn met zo’n Poljot caliber
inside.
des te leuker dat ze nu in een replicamodel worden aangeboden :slight_smile:

Dat is inderdaad in jou voordeel Andre. En ik ben het helemaal met je eens dat het een slap aftreksel is. Hoop zo’n oude versie nog een keer te bezitten. De vintage look maakt het helemaal af. Het mooiste van allemaal is de afmeting, lekker royaal.