Trias horloges

wie weet er meer over dit nieuwe horlogemerk en mischien de homepage van trias of de producent met vr.gr.hans

Hoi Hans,

Ik heb hier de site gevonden: http://www.trias-watch.com/
Hoe ben je bij dit merk terecht gekomen? Had er namelijk zelf nog nooit van gehoord.

Let wel op dat je van dit merk echt niet veel mag verwachten. Het is gewoon plakmerk en voor kleingeld op eBay te koop.

Heb vroeger op een Duits forum trouwens heel slechte dingen over dit soort merken gehoord. Na enkele weken loopt het horloge soms al helemaal verkeerd. Kan je beter een goede quartz van Festina kopen.

Mijn mening natuurlijk

Trias maakt tegenwoordig heel behoorlijke horloges,o.a. met Valjoux 7750 calibers
Deze kalenderuitvoering dateert al weer van een paar jaar terug, en loopt nog steeds goed op tijd,
zit volgens mij een Miyota of Seagull 20j auto uurwerkje in.
niks mis mee, vond destijds de kast wel mooi met die aparte bandaanzetten.


www.trias-uhren.de

Chinese uurwerken, maar tegenwoordig is daar niks meer mis mee.
Loopt beter als mijn rus

Klopt helemaal, het is niet echt een nieuw merk, wel een van de “neue Deutsche Uhrenmarken” (da’s alweer van een paar jaar geleden)
De kwaliteit is heel behoorlijk hoor, ik heb er een paar met Unitas 6498 uurwerkjes en daar is echt niks mis mee. de prijzen waren indertijd belachelijk laag, wel op Ebay kopen, want dat verschilt nogal met de prijzen van internetwinkels.

Groet,

Er bestaat zelfs een Trias met een geskeleteerd venus 150 achtig caliber waarvan ik vermoed dat het hetzelfde is al in de ooit door jouw getoonde Seagul chrono.

Arjay

Carpe Diem Schreef:

Kan je beter een goede quartz van

Festina kopen.

Mijn mening natuurlijk

Zoiets koop je toch voor het uurwerk, wat heeft een Quartz hier nou weer mee te maken dan? :slight_smile:

ja, had ik idd ook al eens op Ebay gezien:

heel eerlijk gezegd (ik hoop niet dat iemand hier zo’n horloge heeft aangeschaft) vind ik dit een oerlelijk ding, het klassieke chrono-uurwerkje leent zich niet echt voor een skeleton-uitvoering, vind ik; de machinale gravering is sowieso niet echt geslaagd.

Volgens mij levert Trias zo’n beetje van alles wat, natuurlijk ook de 1-minuten tourbillons, tegenwoordig met steeds meer komplicaties (regulateur, gangreserve, wijzerdatum), zou me niks verbazen als de Chinezen binnenkort met een repeater-tourbillon komen!

Groet,

Ik vind persoonlijk deze Trias Aerograph automatic 40mm uit 2004 met een Valjoux 7750 caliber meer geslaagd.
vooral de kast en wijzers vind ik mooi :slight_smile:

Helaas… heb ik op marktplaats ook een replica gezien van een Omega Speedmaster met het betreffende Venusachtige caliber.

Arjay

Jaap-Wim,

Ik twijfel een beetje aan de precisie van dergelijk uurwerk, dat je voor 150 euro op eBay kan kopen. Daarom lijkt me een goede quartz beter om te dragen.
Het verbaasd me dat hier toch goede reacties op dit merk komen. Misschien zat ik mis en was de slechte commentaar, die ik op een Duits forumtegenkwam, ongegrond. Toch zal ik nooit zoiets kopen.

Vorig jaar heb ik eens een mailtje naar Baxx & Bloom gestuurd (nog zo’n plakmerk) en gevraagd hoe het kwam dat deze horloges aan dit geld werden verkocht op eBay en waarom ze zo sterk leken op andere merken. Nooit reactie op gehad. Op de site van B&B stonden ook de prijzen die normaal gehanteerd werden (rond de 1000), dit maakt me alleen maar wantrouwiger. Trouwens, als je nu op eBay kijkt, staat er nog zelden B&B op. Ik vrees dat dit ook het geval zal zijn met Trias: als er negatief over gedaan wordt, gewoon nieuwe merknaam en klaar is kees.

Ik hoop niet dat de echte horlogeliefhebber zijn toevlucht gaat nemen tot deze merken. Mijn mening natuurlijk :slight_smile:

Trias was 1 van de eerste merken die ermee begonnen.

bestaan nu ongeveer 6 jaar en ze doen het steeds beter

de kwaliteit van de uurwerken is de afgelopen 2 jaar extreem toegenomen.

b&b staat nog heel veel op ebay en trias ook geef maar een zoekopdracht in op ebay /275

dank je wel voor dit adres

ik heb sinds gisteren mijn collectie uitgebreidt met de trias eye of the inka pracht horloge met een goed uurwerk maar kan iemand mij misschien vertellen wat er voor een uurwerk is gebruikt voor dit model ???