Trias?

Af en toe, kom ik van die Trias horloges tegen. Laatst zelfs een tourbillon voor slechts 1600,- Kan me niet voorstellen dat het dan gaat om een chte tourbillon. Of wel??

Kortom wat is dit voor een merk, kan er vrij weinig over vinden.

Alvast bedankt, mannen.

Lijm, klittenband, behangplaksel, plakband, tape :wink: het is een plakmerk.

Gebruik de zoekfunctie maar eens er is meerdere keren op dit forum over geschreven.

Okay, zal ik doen…thx.

trias kost 70 euro ofzo,toch?

Nee, hun Tourbillon is echt. Trias begint van een eBay-spoof-imitatiemerk serieus te worden…

Zonder me te willen mengen in de oeverloze diskussie over “plakmerken”: Trias is best heel behoorlijk hoor, ze hebben ook modellen met ETA uurwerken als de 7750 chronograaf en de Unitas 6497; ze zijn heel betaalbaar, op ebay betaal je overigens stukken minder als in de webshops.

Die chinese tourbillons (Shanghai tourbillons) kosten nu al veel minder, zoek maar eens op de Amerikaanse ebay in de “stores”, daar vind je deze Bernardino 1-minutentourbillon al voor $500, echt ongeloveloos dat je voor dit geld een horloge kan kopen met een komplicatie die tot voor kort stond voor het grootste staaltje vakmanschap van een uurwerkmaker.

Oh, ja de citaten bij deze advertentie zal wellicht een “eye-opener” zijn voor diegenen die dachten dat ze in China geen kwaliteitsdelen konden leveren, en dat “Swiss made” betekend dat alles uit Zwitserland kwam :smiley:

Groet,
Paul

Leuk man, misschien toch een keer z’n ding aanschaffen voor de heb.

Ben eigenlijk wel benieuwd of iemand op dit forum zo een Tourbilon heeft.
Zou er graag wat meer over willen weten over deze “goedkope” tourbillons.
Mischien dat iemand een link heeft naar een mooie revieuw?

Zelf nog niks gezien van een review van dit merk, maar zal binnenkort eens kijken of ik er ergens één kan vinden. Ben wel benieuwd hoe z’n Trias loopt.

Ik heb zo’n tourbillion loopt top pas bij een juwelier laten testen hij was onder de indruk.

Alleen bij Daniel (eigenaar van Trias) heb ik wel gemerkt dat de aftersale service niet al te best is.

Kijk eens naar Ingersoll of Elysee ligt bij genoeg juweliers in Nederland

Newton & Son adverteert ook met “Open heart tourbillon” stijl horloges (bv N&S York
http://cgi.ebay.de/N-S-York-Stahl-Automatik-Neu-35-Steine-Big-Date_W0QQitemZ5082697427QQcategoryZ15530QQrdZ1QQcmdZViewItem
). Ik laat aan de kenners over of dit 'n echte tourbillon is of niet. Zo op de foto vind ik de horloges er best goed uit zien, maar zou 'm waarschijnlijk eerst in het echt willen zien (vooral ivm het open zicht op de onrust).
Trias schijnt een Chinees uurwerk te gebruiken, deze 'n Japans (volgens de N&S webstek) danwel van “ETA Far East” (volgens eBay verkoper ojum).

Nope, is geen tourbillon. Hij bedoelt tourbillon style omdat het uurwerk bij de wijzerplaat “open” is!

waneer is een tourbillon een echte tourbillon

Zo’n vermoeden had ik al. Ziet er minder complex uit dan in die Trias in de OP.

Het toeval wil dat ik een trias tour heb gezien in utrecht afgelopen Zaterdag.
In de etalage (lopend!) van een horlogedealer die ik redelijk ken.
Ik had mij vergist in de dag dus hij was niet aanwezig maar het intrigeerde mij enorm.
Ik had eerder Tours gezien maar niet in deze prijsklasse.
Ik had nog nooit gehoord van Trias.
Totdat ik de zoekknop van dit forum gebruikte…
Ook mijn 1e reactie was???
Dat is toch van Brequet!
Volgende week ga ik erheen.
k wil hem horen lopen.
Het geluid van een tour is weergaloos tenminste een Brequet.
Misschien is dit een enorme teleurstelling.

Ik vind het “interessant” om een tour te zien voor een paar duizend euro.
Hoe de kwaliteit,duurzaamheid is?
Waar moet je naar toe als die kapot gaat?

jag PM

Waar je naartoe moet als ie kapot is? Naar de juwelier waar je 'm gekocht hebt natuurlijk!
Welke/wie/waar was het?

Ik ben wel benieuwd naar die “china” tourbillons. Kun je niet wat closeupfoto’s plaatsen Patrick?

De foto’s van Bernardino :smiley:
http://truepurist.servertimeisp.com/MillionSmart/

Mooi afwerking :frowning: