Trilogy

na een lange omzwerving kwam dan eindelijk na veel te lang wachten een klein doosje aan, na 4 landen te hebben doorkruist, en meerdere vluchten later om deze morgen om 05:00 s’ochtends aan te komen in een -40 Siberie… kon ik het dan eindelijk als laatse in m,n rugzak stoppen en naar huis rijden, eindelijk hier de Rolex LN hier maar ff naast de rest van zijn fam… de 14060 T-dail/ het echte broertje de 16710 en dan de nieuwe 116710LN.

op het eerste oog zijn er al direct een paar redelijke veschillen met de 16710,

de kast is dikker met de “super case”,wat hem duidelijk platter op de pols doet liggen en dus het dragen prettiger zou moeten maken.

De band is uitgevoerd met een nieuwe sluiting met een extra Easy link om de band met 5mm te verlengen met warm weer, daarnaast nu ook uitgevoerd met de solid end links en al met een veel robuster zwaardere band/sluiting dan het voorgaande model.

Het cristal ligt dieper verzonken (platter) en een leuk detail is het lazer gegraveerde kroontje in het glas op 6 uur…( wel ff zoeken) En natuurlijk de RRRR gegraveerde binenring met nummer (waar je van moet houden)

En natuurlijk het nieuwe triplock systeem op de kroon , wat de 3 stippen op de kroon ook duidelijk maakt. Deze is ook zeker zwaarder uitgevoerd dan de 16710.

het grootste verschil natuurlijk is de Ceramic bezel, met platina opgevulde nummers wat de klok zeker groter doet overkomen, en deze heeft nu een 24 klik systeem dus een klik per uur.

en dan natuurlijk de Maxi dail met de grotere uur markers,en wijzers wat een betere aanduiding zal geven in het donker met het Superluminova.

Niet de beste foto’s daat het een donkere dag is hier, maar ff van links naar rechts de 116710LN/16710/14060.

nu ff uit de stickers halen en ff lekker op poetsen…



Prachtig Trio om te hebben. Van harte hiermee! (tu)

Een heel mooi trio. En gefeliciteerd met de aanwinst.
Deze GMT staat toch ook wel op mijn lijstje.

Michel

Erg mooi.:~

van harte!

mvg,
Herman

Mooi Niels, zo’n trio zie je niet vaak(tu) Veel plezier met de nieuwe aanwinst!

Wat zijn trouwens de operational specs, valt de -40°C daar nog binnen? Laat je de handel nog eerst even acclimatiseren voor je het uitpakt? Gisteren kreeg ik een Slava binnen met DHL (buiten rond het vriespunt). Hij ging wel even op de verwarming om op temperatuur te komen. Nu ja, een Slava moet natuurlijk wel ergens tegenkunnen, nietwaar:D

Super Trio

Supermooi, die GMT II LN wil ik ook!!!

Veel draagplezier

VrGr,

Vincent

Allen bedankt en Vincent idd ik kan hem zeker aanraden :slight_smile: En hij liep netjes toen ik hem uit het doosje haalde,maar het was ff snel de auto uit collega erin (met klok) en naar huis.
ik heb 3 jaar geleden met -46 op de teller eens de 14060 af moeten doen daar die pijn op m,n pold deed van de kou, dat was na ongeveer 10 min buiten onder een handschoen… tot m,n verbazing.schrik… (mix van) liep die langzamer, dus meteen met mij en al naar binnen… niet vanwege de klok dat het snel weer naar binnen was trouwens…

tjvreeken Schreef:

Mooi Niels, zo’n trio zie je niet vaak(tu) Veel
plezier met de nieuwe aanwinst!

Wat zijn trouwens de operational specs, valt de
-40°C daar nog binnen? Laat je de handel nog eerst
even acclimatiseren voor je het uitpakt? Gisteren
kreeg ik een Slava binnen met DHL (buiten rond het
vriespunt). Hij ging wel even op de verwarming om
op temperatuur te komen. Nu ja, een Slava moet
natuurlijk wel ergens tegenkunnen, nietwaar:D

Schitterend !!
Een mooier trio kan ik me bijna niet voorstellen ! (hoewel?? :wink: )

Wow Niels,

Mooie klok man, en een heel mooi trio (tu)
Heel veel draagplezier!
Maar euhhh…-40 ::o, hoe hou je dat vol man?

Groet,
Werner

Bah, wat mooi :~

Dit moet je wel warm houden.

Veel draagplezier,

Martin

Wauw!! Wat een super aanwinst :}

Wat is dat eigenlijk op de zijkant van de kast (foto 3) ? Ik zie dat bij wel meer Rolexen.

Marco Schreef:

Wauw!! Wat een super aanwinst :}

Wat is dat eigenlijk op de zijkant van de kast
(foto 3) ? Ik zie dat bij wel meer Rolexen.

Dat is een merktekentje dat op de beschermsticker zit. Waar het precies voor dient weet ik niet. Misschien om een horloge in het productieproces te kunnen volgen???

Michel

Helemaal correct, dat is de “barcode” op de sticker. Nu in de prullenbak… :+

Oef, van dit trio ben ik wel even stil! Te gek!! (tu)

De LNc vind ik één van de mooiste moderne sport Rolexen !

( ik heb ook wel een klein beetje spijt dat ik deze uit de verzameling heb gedaan .)

Heel veel plezier van je mooie setje !!!

Dit zijn de collecties.

Toptrio (tu)