Als je brildragend bent moet je zeker een opticien binnenstappen voor een nieuwe bril met glazen, ben je voor 40~60 euro klaar (uurtje wachten), zelfs als je een sterkte van -8 hebt.
Er zijn ook veel Japanners met slechte ogen, dus bestaansrecht van deze winkels is begrijpelijk.
Verder lees ik mee in dit draadje. Ik verneem veel enthousiasme over Japan-reizen
Ik was niet op zoek naar horloges, heb alleen een batterij voor mijn Speedmaster X-33 laten vervangen. Bril en/of glazen in NL aanschaffen was me niet waard/te duur, daar maar wel van de gelegenheid gebruik gemaakt.
Japans koksmes is ook zo’n ding die je echt moet meenemen.
Ik quote mijn bericht van een paar jaar terug. Ik was/ben persoonlijk niet geïnteresseerd in nieuw; mijn tips zijn primair voor tweedehands. In Japan kun je vrijwel risicoloos jong gebruikt kopen. Verkopers zijn betrouwbaar maar voor de beste onderhandelingspositie neem je het liefst iemand mee die Japans spreekt - Japanners gunnen een Gaijin alleen niet de beste deal. Bic Camera is een soort Mediamarkt met een wat uitgebreider assortiment (lees: horloges van de Japanse merken) en hebben geen gebruikt aanbod. Desalniettemin leuk om eens binnen te lopen.
Veel plezier daar - je gaat een prachtige tijd hebben.