Trip naar Japan

Beste allemaal,

Ik ga dinsdag naar Japan en misschien neem ik nog een horloge mee, weten jullie toevallig waar je langs moet gaan voor een leuke tweedehands? De grote steden waar ik ben zijn de gebruikelijke, Tokyo, Osaka, Kyoto. Ik hoor graag of jullie nog tips hebben!
Alvast bedankt!

18 likes

Alvast een mooie reis toegewenst!
Ooit zijn er hier al tips gemeld, maar ik kan het zo gauw niet terugvinden.

Kijk hier eens:

3 likes

Ginza in Tokyo.
Echt een aanrader!!

4 likes

De winkel van Kuoe in Kyoto schijnt ook leuk te zijn, veel om te zien en te proberen. Ben er zelf niet geweest, maar er staan wel wat ervaringen op HF, oa hier:

Ik ben zelf in ieder geval happy met deze:

8 likes

In lees (vast) mee :slightly_smiling_face:. En;

Veel plezier! Lezen of zien graag je bevindingen en/of aanwinst!

2 likes

En schrik niet van de prijzen daar, veel goedkoper.

3 likes

Ik ben net terug.

In Tokio is best wat te vinden. De rest van Japan is wat lastiger.

Het is wel belangrijk waar je naar op zoek ben. Ik zag (uiteraard) heel veel leuke Japanse horloges, heeeeeel veel 5 en 6 digit Rolex, maar bijna geen plexi Rolex.

Ga naar het winkelcentrum bij metrohalte Nakano. Daar zijn wel 10 verschillende winkels die preowned horloges verkopen. Check alle verdiepingen (ik zag dat bijna over het hoofd).

5 likes

Check Alberto Maria Bergo eens op Instagram. Hij heeft echt leuke tips!

2 likes

Veel plezier toegewenst iig :+1:t2:

1 like

Nagoya is the place!!!

1 like

In Osaka heb je in Shinsaibashi-Suji veel winkels die gebruikte designer/merken verkopen met allemaal wel een grote horloge afdeling… Het is heel veel Rolex maar ook leuke Oris horloges gezien (o.a. een Propilot Okavango Air Rescue gepast).

In Tokyo heb ik zelf bij Brand Collect in Shibuya een Grand Seiko gescoord ze hadden daar een redelijke selectie, neo vintage tot nu. Ook dat is een winkel die alles designer verkoopt maar een grote collectie goed onderhouden nette horloges.
Mijn ervaring was dat je op meer plekken een Rolex dan een Big Mac kan kopen in zowel Tokyo als Osaka, verder kijken dan horlogewinkels loont.

2 likes

Edion warenhuizen hebben een groot aanbod Japanse merken, het buitenlandse aanbod is vaak niet actueel. Ze zitten echter niet in alle steden.

Tax-free winkelen werkt erg goed nadat je je online hebt geregistreerd als bezoeker met je paspoort. Extra korting met deze coupon.

En Watchnian zit in Tokyo en Osaka met een enorm aanbod. Gewoon even binnenlopen, hun website is nogal ruk, zoals de meeste Japanse websites.

3 likes

Gaaf Japan! De locaties die ik ken zijn hiervoor al aangegeven. Ben er ongeveer 17 jaar geleden geweest. Keek mijn ogen uit in Osaka en Tokyo wat betreft horloges. Zo veel moois te vinden. Een land met veel liefhebbers maar ik herinner me dat ze destijds weinig deden aan presentatie. Het leek soms net alsof je op de markt liep terwijl er stapels mooie en peperdure horloges lagen. Misschien is het nu anders hoor. Ik zou er dolgraag nog eens naar toe willen. Geniet er van en ik zou zeggen sla je slag! Ben benieuwd naar je ervaringen!

2 likes

Bic Camera

2 likes

Wat ook een voordeel is van Japanners… ze zijn erg netjes op hun spulletjes! Dus als er staat “in Nieuwstaat”, dan is ie ook echt in nieuwstaat!

2 likes

Hele fijne vakantie gewenst en ik ben benieuwd naar je ervaringen met het horloge aanbod .

1 like

En… waar hij evtueel mee terug komt :upside_down_face:

2 likes

Leuk, zo’n trip naar Japan!
Als je deze Kurono Tokyo interessant vindt, dan ben je er op het ideale moment. Moest ik er zijn op 22 aug, dan was dit een deal geweest.

Hier is die te koop:

4 likes

Dat is ideaal, eind volgend jaar wordt het systeem veranderd dat je pas bij vertrek op het vliegveld een teruggave kan claimen bij de douane.

1 like

Leuk man, Japan is een geweldig en uniek avontuur!

Casio’s in Don Quijote zijn dirt cheap, elke vorm van Seiko in BIC Camera te vinden, Ginza heeft van elk luxe merk wel een boutique en Nakano Broadway is een goede start voor tweedehands.

Check dit kanaal eens om een beeld van de horlogewereld in Japan te krijgen: https://m.youtube.com/watch?v=azTMegNGehY&pp=ygUPbmFrYW5vIGJyb2Fkd2F50gcJCa0JAYcqIYzv

Oh en vergeet het Seiko Museum in Ginza niet!

3 likes