Beste vrienden op het forum,
Ik ben erg gecharmeerd van deze Kuoe Royal Smith. Upcoming merk uit Japan wat mooie horloges maakt! Heeft iemand dit horloge of een horloge van Kuoe? Is het het waard?
Hoor het graag!
Groeten,
Jos
Beste vrienden op het forum,
Ik ben erg gecharmeerd van deze Kuoe Royal Smith. Upcoming merk uit Japan wat mooie horloges maakt! Heeft iemand dit horloge of een horloge van Kuoe? Is het het waard?
Hoor het graag!
Groeten,
Jos
De fieldwatches (old smith geloof ik) vind ik super mooi.
Ziet er leuk uit met die Breguet. Wel op een leren band dragen. Klein horloge met 35mm.
Uurwerk is wel goed gekozen. Ik ken maar weinig " chrono" uurwerken die onder de 6mm uitkomen.
Maar wat een waardeloze naam combinatie. Japans/ Brits. Wat doet die Smith op al die modellen?
En KUOE staat er wel met koeienletters op …
Ik moet @Kratos teleur stellen, ik heb geen ervaring met het merk, en ga die niet krijgen ook. Horloge in kwestie is in technische zin dikke prima, verder, gewoon een Miyota movement van de 9000 serie, saffier, de hele mikmak.
Het horloge doet het niet voor mij. Als het een monopusher chronograaf was van 13mm dik, soit, maar hier is het gewoon een calender functie in subdials, en dat trekt me niet. Da’s een kwestie van smaak, maar wat ik kwalijker vind, dankzij het gekozen uurwerk, is dat ze een 35mm klein dressy horloge 13mm dik hebben gemaakt.
Ik hanteer voor de juiste proportie iets van een 1:3 ratio, dus een 13mm dik horloge moet van mij 39mm groot zijn. En zelfs dan is bijvoorbeeld mijn Hanhart best een tonnetje.
Ja, de verhouding klopt niet erg. Wel jammer.
Ah sorry! Ik dacht dat jij me een poosje geleden ook een kuoe had aanbevolen.
Zo heb ik er nog nooit over gedacht. Ik denk dat dit je maximum dikte is, dunner mag altijd toch?
geen ouwe Kuoeien uit de sloot halen
Ja, dunner altijd goed, tot op zekere hoogte. Onder de 8mm vind ik horloges niet meer fijn voelen of ogen. Er is een goldilocks-zone voor mij.
Maar 35 x 13 is niet kosher.
Ik kende het merk niet. Ik ken Kurono, maar da’s andere koek, en ik ben een fan van de Credor Kuon.
Dat was ‘m inderdaad. En inderdaad, whole different ballgame.
Grappig genoeg nog steeds met een Miyota 9000 serie uurwerkje er in. En Japanse micro-brand. Evengoed, in het handje gebeuren er dingen die moeilijk in een spec sheet te vatten zijn.
Dan zou ik inderdaad ook zeggen “koop gewoon een smiths”.
13 in een dozijn brand,
Geeft me weinig toegevoegde waarde.
,
Japanse kuoe steak is wel lekker schijnt.
Best een mooi horloge.
dat was of @Sivari of @Kad volgens mij?
Ik heb ook al eens een Kuoe gepost. Interessante modellen zitten er tussen wat mij betreft
Kwam laatst ook voorbij in een video van Teddy Baldassarre. Ze leken wel enthousiast over het merk:
Zelf geen ervaring mee, maar het lijken qua prijs/kwaliteit prima horloges als je de reviews leest.