Suggesties tweedehands horlogewinkels Tokyo

Voor volgend jaar staat er een familiereis naar Japan op het programma. Zijn er HF-ers die ervaring hebben met de tweedehands zaken, specifiek voor Grand Seiko, King Seiko? Waar bevinden zich de aanraders (Shinjuku, Ginza, …)? En gezien de zwakke yen, is het financieel aantrekkelijk?

Ik ben in maart dit jaar gegaan:). 4 weken. Heerlijk! Mijn broer verblijft er nu voor 8 maanden. Japan is super cool. En horlogewinkels genoeg…

Ik raad sowieso het winkelcentrum Nakano Broadway aan. Prachtig, je stapt de metro uit en je staat er pal voor. Horlogewinkels genoeg. Jackroad and Betty is een hele mooie winkel.

De Yen is idd nu aan het dalen dus ik raad het zeker aan. Goed in de gaten houden, dan weet je wanneer je kan wisselen.

Veel plezier alvast!

2 likes

Hierbij 2 fotos van nakano

1 like

Er zijn er legio in Tokyo (hoewel mijn persoonlijke favoriet in Nagoya zit). De meeste zijn (fysiek) klein en onafhankelijk. Nakano Broadway is een goed begin. Ginza heeft leuke zaken als Ginza Rasin, Watchnian, Moon phase, Evance, Lemon Inc. en nog heel veel meer.

Als ik op zakenreis naar Japan ga steek ik eerst mijn licht op op Chrono24 en zoek vanaf daar naar de locatie van de verkoper die aanbod heeft wat mij aanstaat. Reden daarachter is dat ik geen tijd heb om een hele dag te sneupen en op basis van de reviews op Chrono24 een redelijk idee krijg van de betrouwbaarheid van de dealer. De prijs ter plekke is normaal gesproken lager omdat de commissie van Chrono24 vervalt hoewel er natuurlijk altijd 10% sales tax wordt gerekend. Als je in de gelegenheid bent: neem iemand mee die Japans spreekt. Hoewel over het algemeen betrouwbaar zullen Japanners een Gaijin graag op gepaste wijze het vel over de oren trekken :slightly_smiling_face:

2 likes

Dank @HaveBlue en @dleemans voor de tips.

2 likes

Nagoya is idd geweldig. Ginza ook! Daar zit een Patek dealer. Super mooi om te zien.

2 likes