Ik bedank @gekkehuus hartelijk !
Nu moet ik een beetje rustig met alles wat ik nog te doen heb : spillegang, wekker, chrono, slaagwerk…
Mooie vakantie zeker ! (en verder)
Ik wens hetzelfde aan iedereen.
BD
erg leuke aanwinst Bruno, ik heb naast chrono’s ook een voorkeur voor vintage kalenderhorloges!
Uurwerkje is trouwens een AS1291; ik denk dat er nog een knap ding van gemaakt kan worden, ben benieuwd naar fotootjes van het eindresultaat.
.
nee, is een foutje van Ranfft (er staan wel meer foutjes in zijn database, dit kaliber en dat foutje is hier op het forum toevallig al een keertje eerder voorbij gekomen ) het is een 1291; in principe een 1290 met een kalendermodule.
bijgaand een instructiesheet:
Een beetje verder…
Deze triple date heeft niets bijzonder op de bovenste plaat; alles gebeurd achter de dial.
Dus fotos van deze kant.
Er is een tweede platine tussen de dial en de platine en die draagt en houdt de date wielen, met hun veertjes en lever om de tijd van de verschillende schijven te kunnen zetten.
Een dubbele urenpijp draait en de uren en een schijf met twee vingers. Een ervan duwt de dag schijf, en de tweede draait de datum pijp om de wijzer die de datum geeft een stap verder te draaien (1/31ste van de dial die van een tot 31 is getekent).
(upload://fpZFMczBjaFVBTTcVzbibVT8QRz.JPG)
Altijd leuk om foto’s van jou te zien en hoe je ze weer lopend krijgt. Ik vermoed dat velen hier, ook het kunnen volgen van deze ‘kleine’ problemen waarderen!