Tritium gasbuisjes horloge only

Ik zag dat “25” ook op Rolex GMTmaster 16700 staan

Hij is inderdaad erg gaaf. Het is een Limited editie quartz op staal (30 jaar Luminox 1989 - 2019) Fantastische AR op het saffier. Verzonken tritiumbuisjes in de hooglans wijzerplaat.

Staal, keramische bezel, 42mm, maar even wennen aan de 24mm lugs/band én en no-date.
Slechts 12mm dik en die combinatie van maten draagt veel beter dan ik dacht. Ik ben zeer aangenaam verrast. Het is niet mijn eerste Luminox, maar deze is echt wel heul mooi. Veel mooier dan die Carbon dingen, die was ik best snel weer zat, hoe praktisch ze ook zijn.

List is/was hij geloof ik ergens tussen de € 900 en € 1000. Kweet nog niet wat de buur ervoor wil hebben. Hij heeft hem zelf nooit gedragen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

Cool…wilde net vragen voor wat meer foto’s :+1:t2::grin:

Ben benieuwd :yum:

Echt wel cool dat hij helemaal RVS is met band ook :ok_hand:t2:

Geen tritium op de secondewijzer??

1 like

Wel een mooi set als totaalpakketje. Een bruine nato erbij, hele luxe doos, bandenwissel tooltje.

Vergeef me de stofjes op het glas. :roll_eyes:

Klopt. Een verademing. Dat vind ik wel bij zo’n toolwatch horen. :slight_smile:

Nope, dat dan weer niet, wel weer in de “blip” op de bezel.

2 likes

Metoo :ok_hand:t2:

Jammer :smirk:

1 like

Fantastisch vakantie horloge, op een 24mm isofrane…

Met tritium buisjes natuurlijk…

4 likes

3 likes

1 like

MIL-PRF-46374G Type II, Class 4 mechanical, 17 jewel watch by Marathon Watch Company
Handopwinder van Sep 1990. De tritium buisjes geven nog maar zeer zwak licht…

1 like

Prometheus Jellyfish

2 likes

20201021_124555

Ruim 20 jaar oud, zelfs met bril 's nachts onmogelijk te zien hoe laat het is.
Nou ja, kijk ik overdag wat vaker…

Elke 12,5 jaar halveert de sterkte, dus na 20 jaar heb je inderdaad niet veel meer over.
Dit zijn trouwens geen tritium gasbuisjes maar lume waar tritium in verwerkt zit :sunglasses:

1 like

Klopt, moet zeggen dat ik na het lezen van de eerste 20 posts niet meer begreep of het ging om een “Tritium Only” of een “Tritium gasbuisjes Only” topic (in dat laatste geval, waarom de haakjes…)

1 like

Inderdaad verwarrend :sweat_smile:

1 like

Wellicht iets voor het " domme vragen " topic maarre zo’n Ball watch hè, als die buisjes na 10 jaar al gehalveerd zijn in lume kracht, kunnen die dan vervangen worden bij een service?
Vervangen ze dan de hele wijzerplaat?

Nu wel duidelijker? :+1:t2::grin:

1 like

Helemaal!
Zou ik nu eigenlijk mijn post moeten verwijderen…

1 like

Er was al eerder verwarring over het tritium…toen tussen haakjes erbij gezet :+1:t2::grin:

1 like

Is nu g(l)ashelder!

2 likes

:+1:t2::rofl: