Wellicht iets voor het " domme vragen " topic maarre zo’n Ball watch hè, als die buisjes na 10 jaar al gehalveerd zijn in lume kracht, kunnen die dan vervangen worden bij een service?
Vervangen ze dan de hele wijzerplaat?
Nu wel duidelijker?
Helemaal!
Zou ik nu eigenlijk mijn post moeten verwijderen…
Er was al eerder verwarring over het tritium…toen tussen haakjes erbij gezet
Is nu g(l)ashelder!
Toevallig! Ik zoek op het forum naar tritium, specifiek vanwege dit horloge. Ik heb hetzelfde model. Wegens leeftijd is de puf wel een beetje uit de tritium. Halfwaardetijd van tritium is 12 jaar. Daar komt die van mij ruim aan gok ik. Op zoek naar een nieuwe: geen resultaat. Zou ook weinig zin hebben, want NOS heeft evengoed “oude” tritium.
Vandaar mijn vraag:
Is er iemand op het forum die de individuele tritium buisjes kan vervangen voor verse?
Geen flauw idee helaas, sterkte met de zoektocht.
Ik heb begrepen dat de H3 buisjes enkel in volume verkocht worden. Anders heeft het geen zin om ze te maken. Er worden er dus bijv. 10.000 gemaakt voor 1 merk. Losse buisjes zullen daardoor ook weinig of niet in roulatie komen. Is ook niet simpel genoeg om zelf te maken. Wie heeft een computergestuurde glazen tangetje zonder het gas te verliezen?
Welk model dan? Ik kan niet zien op welke post je reageert namelijk. Meeste succes zal je denk ik bij de fabrikant hebben, contact opnemen en de vraag voorleggen.
Het model is niet meer verkrijgbaar. Als ze nog wijzerplaten hebben liggen zullen die ook wel uit dezelfde periode komen. Dus qua tritium dan ook even ver vervallen.
Jammer dat ze dit model niet meer maken. De nieuwe modellen van Traser zijn mij allemaal veel te “tacticool”, of veel groter dan nodig, rampzalig werkelijk.
Ik had ook zo’n kleine Taser, die ik gebruikte om 's nachts de tijd te kunnen zien. Toen die het begaf, heb ik een 36mm exemplaar gekocht van het beroemde merk I&W Carnival Hwguoji. Die heb ik nu al weer een paar jaar en bevalt me prima. Ik heb geen behoefte aan een mega-groot tactisch horloge 's nachts