Tawatec(tactical watch tactics)
Nice ![]()
…Is dat een Ball?
Ah…top! Hij is ook nog mooi in het licht ook ![]()
![]()
![]()
Ook zeer gaaf zeg ![]()
![]()
Ik mis ze echt wel eens.
Ontzettend leuk merk.
Tijd voor een nieuwe ![]()
![]()
Wie weet weer eens…
Die Ball, hèb jij die of hàd jij die?
Als je hem hebt, dan is het gebruikelijk dat jij hem hàd over een korte tijd…![]()
Klopt toch? Hmmmm, je mag mij dan best even waarschuwen als je wil verkopen. ![]()
Want ziet er idd mooi uit en indrukwekkend zonder ‘het licht aan’
Lumen is altijd aanwezig maar niet supersterk toch?
Deze bedoel ik
Haha…nee idd deze had ik…lang geleden alweer. ![]()
Tritium buisjes lume in mijn ervaring zag ik eigenlijk alleen in het donker…vanaf wat schemer. Overdag in principe niet. Gaaf wel dat ‘altijd aan’ effect. Die lume is idd niet erg fel maar wel vol.
Een Seamaster 300M bijvoorbeeld zie je de lume gewoon dik als je ff buiten in de zon bent geweest en je loopt naar binnen. Overdag ook een bak licht ![]()
Plaatje voor het idee…
Het onbekende merk Zumona heeft hier een grotere versie van uitgebracht, die heb ik naast mijn bed liggen. Op onderstaande foto is het verschil in formaat te zien met de Marathon (zeldzame quartz versie).
En ook maar een wristshot.
Ik vind het oorspronkelijke formaat beter, die is compacter en even goed leesbaar.
Nog een laatste plaatje voor de sfeer.
Is die Wancher voor linkshandigen of rechtsdragers?
Ik wilde iets zeggen over Wanker en dat de wijzerplaat gedraaid is maar dat is niet voor tere zieltjes of levert vast een ban op.
De naam is ongelukkig gekozen ja, maar de draai is juist voor linksdragers, want je hoeft je arm minder recht te houden (met je elleboog akward omhoog). In de natuurlijk schuine positie (met je elleboog langs je zij) zit de wijzerplaat al recht, zoals Seiko ook had op sommige modellen.
In het geval van de Wancher dus zo:
Afgebeeld is trouwens een handopwinder met small seconds.