Ik had nog nooit van het merk gehoord, maar ik dacht dat er vast wel wat over te vinden was.
Dit blijkt moeilijker dan gedacht, ik kan maar 1 topic vinden (op deze site).
Bij dat topic die ik dus gezien heb zit een foto van een artikel uit de jaren 70 over de winkel.
Ik vroeg me af of iemand meer kan vertellen over dit merk, en of er niet nog een catalogus bestaat met meerdere modellen? De enige soort horloges van dit merk die ik zie op veilingen zijn van zilver.
Begin jaren 70 kom je een enkele advertentie tegen van dat merk.
Verder worden ze genoemd omdat ze een prijs ter beschikking stellen voor een loterij van het Astmafonds.
In 1975 zoeken ze een vertegenwoordiger en dan vind je niets meer.
Ook over van der Scheer is niets te vinden.
Vermoedelijk hebben ze de kwartskrisis (ik denk dat hun paarse broek jongen het zo gespeld zou hebben ) niet overleefd of viel hun dizaain (zie boven) niet in de smaak.
Of misschien kregen de mensen te veel kromme tenen van hun reclame en spelling.
Al met al niet een merk dat ik dringend in mijn verzameling wil hebben.
Bedankt voor de reactie.
Zelf had ik ook nog een paar krantenknipsels gevonden (jouw bijgevoegde knipsels had ik nog niet gezien!).
Ik kwam er nog wel 2 andere tegen, waaronder 1 van een prijspuzzel van de provinciale Zeeuwse Courant.
Interessant van de âkwartsâ crisis.
En idd de naam is erg raar (is de betekenis bekent / of hoe ze op deze naam zijn gekomen?)
Dat zou wel een logische verklaring zijn waarom er niets meer nieuws te vinden is over het merk.
Ik was nog niet van plan het horloge te verkopen, maar mocht ik het toch nog van plan zijn om het te verkopen laat ik het op dit forum wel weten.
Het merk Trouvajje ken ik ook niet, nooit van gehoord.
Maar een leuk plastic horloge met bijzondere vormgeving.
Past naadloos binnen mijn verzameling opzichtig plastic horloges uit de 60er en 70er jaren.
De betreffende verzameling is trouwens het laatste half jaar nogal behoorlijk uitgebreid en met de zeer gewaardeerde hulp van @Scudo weer werkend en lopend gekregen.
Wanneer je je Trouvajje kwijt wilt heb ik in principe wel interesse.
Loopt het horloge trouwens?