Tropic 22mm (grijs, groen, zwart of oranje)

Ik zoek een kwalitaitef goede Tropic met de maat 22mm. Kleur kan groen, grijs, zwart of oranje zijn, gaat op een zwarte Longines Legend Diver 42mm. Liefste een “echte” Tropic maar ik begrijp dat bijv Wolbrook en Bulang & Sons ook kwalitaitef goede tropics leveren. Ik heb mindere ervaringen met Ali versies.

2 likes

Die Fluco’s zijn tenminste in 22mm leverbaar, i.t.t. veel andere goede kandidaat-Tropics die ophouden bij 20mm. De originele Tropic (reissue) gaat ook tot 22mm.

Jammer genoeg slecht te zien op de foto’s van deze Fluco of het hierbij echter gaat om de ’ afgehakte’ einden (persoonlijk vind ik dat minder mooi) of dat ze rond aflopen (zoals bij Wolbrook / Joseph Bonnie)…! Het lijkt hier de ‘afgehakte’ variant te betreffen.

2 likes

Klopt, de textuur loopt niet om de kopse kant heen. Die van Wolbrook zijn inderdaad de mooiste, ook vanwege het natuurrubber in plaats van FKM.

1 like

Buy one, get one free voor eventjes: AquaWave Rubber Watch Strap (MKII) - Abyss Black - ZULUDIVER

1 like

Dank voor de informatie mbt:

Vind dat inderdaad wat minder mooi.

Maar niet in 22mm.

Heb ooit een Squale Tropic gehad en die was echt top. Rekbaar en flexibel, licht satijnen gloed, extreem zacht. Dito vwbt de originele Tropic. Dat is echt wat ik zoek, feestje om die banden te dragen.

Voldoen die daar een beetje aan?

2 likes

Ik vind de Zuludivers top :ok_hand: volgens mij hetzelfde rubber als Wolbrook (HBNR/BNR). En dan ook nog voor de helft een goede deal denk ik.

3 likes

Ik snap wat je bedoelt, maar ik heb deze zelf niet, dus kan helaas niet vergelijken. Zuludiver heeft meestal wel OK banden.

En dit kan natuurlijk ook: Homage Tropic Rubber Black - 22mm

1 like

Twee zuludivers besteld, groen en zwart. Ben benieuwd!

Mocht iemand nog wat hebben liggen in andere kleuren, hoor ik dat nog graag.

1 like