Tropic bandjes van TROPIC™️ (ervaringen)

Ik heb weliswaar nog nog een aantal NOS Tropic 66 banden maar ik vroeg mij af hoe de ervaringen zijn met de ‘nieuwe’ versie zoals sinds 2019 weer verkocht door Synchron (ISOfrane/Aquastar)

Bedankt alvast voor het delen😊

Fijne banden, mooie kwaliteit
:ok_hand:

1 like

Ik ga altijd voor deze variant:

Bevalt prima

1 like

Me too. Ben dan wel weer benieuwd naar een vergelijkend warenonderzoek tussen de originele en kaufmann tropics.

Kaufmann komt iig niet alleen in 20 en 22mm.

2 likes

79 Dollar?

Holy shit zeg, ik koop altijd FKM rubberen tropics van AliExpress voor zo’n 12 Euro per stuk. Onverwoestbaar en erg comfortabel, wel met een normale vlakke gesp (wat in mijn ervaring het comfortabelst is).

Kun je me uitleggen waarom zo’n stukkie rubber 80 Ekkies moet kosten? Zit er goudstof in? Zijn ze gemaakt door een stel schone maagden bij volle maan in Stonehenge?

4 likes

Kaufmann blaast imho al die skere FKM ali dingen uit t water wat betreft comfort.
Uiteraard is produceren in europa (die originele tropics) duurder dan china.

Kaufmann is ook wat korter dan de gemiddelde tropic is mijn ervaring, maar je zou eigenlijk ns moeten vergelijken of dat klopt.

3 likes

Ik ben benieuwd wat ze in China met de PFAS doen :no_mouth:

1 like

Ik denk dat stiekem veel van die 12 euro FKM dingen hun weg vinden op microbrands en europese horloges hoor. Ze zijn ook wel prima, maar er zit wel verschil in kwaliteit en feel tussen die dingen en iig kaufmann.

1 like

Aangezien de duurdere FKM tropics van Ali echt heel, heel erg comfortabel zijn voel ik een zekere weerstand tegen het spenderen van 80 ballen om er achter te komen dat het dezelfde shizzle is. Als iemand een bak koffie van me wil aannemen, ergens, om me dat te laten zien en voelen is een PB altijd goed, uiteraard.

Zo de Yangtse in, natuurlijk. :rofl: Maar FKM is geen Teflon. Ik laat me vertellen dat er kleine hoeveelheden PFAS bij het productieproces betrokken zouden kunnen zijn, maar dat het zeer zeker geen Teflon is, qua schadelijkheid.

Evengoed doen ze het in Vlaanderen en het Ruhrgebiet niet veel beter, dat gaat zo de Rijn respectievelijk de Schelde in.

1 like

Ik heb die exacte B&S tropic die vind ik echt veel te hard. Die Ali dingen die ik heb zijn veel soepeler en comfortabeler, hebben alleen niet de goeie vorm voor mij(lopen minder taps toe in het begin dus ik vind ze niet mooi), maar dat is een ander verhaal.

1 like

Dat geloof ik meteen.

Ik geloof best dat de kwaliteit in orde is, maar ik ben niet meer zo enthousiast over FKM sinds het hele PFAS-verhaal. Er zijn ook prima opties in gewoon ouderwets rubber, zoals die van TROPIC. Wolbrook biedt zoiets ook aan.

Vermoedelijk :slight_smile:

1 like

Ik vind dat harde fijner dragen dan de chinese fkm gummie

1 like

Joseph Bonnie, heel soepel en qua afwerking top.

1 like

Dat is dan ook meteen het lastige van een term als comfortabel. Verschilt natuurlijk per persoon.

Daar glijden de meningen uiteen. Iets hards kon ze van me krijge… eh, wacht. Sorry.

Punt is dat dat niet om de pols moet. Daar wil ik fluweelzachte poezelige dingen hebben die er voor zorgen dat ik niet voel dat ik iets om heb. :slight_smile:

Fkm tropic bandjes van Ali van rond de 12 euro? gonna catch them all :sunglasses:

2 likes

Heerlijk inderdaad. Zijn dezelfde als die van Wolbrook geloof ik.

Is er hier niet al een heel goed topic over tropics?

Een brede keeper vind ik echt veel prettiger dan twee. Soms krijg je ze beide zodat je zelf kunt kiezen.

Dat is in ieder geval bij Wolbrook het geval.

Wolbrook heb ik ook gehad, maar ik vind de Kaufmann stukken fijner.