Tropic lengtes, afwerking en spacing van gaatjes - help

Voorop gesteld: dit is niet een welke tropic is het beste - topic ! Ik vraag me af wie me kan helpen aan een het liefst een side by side van bepaalde tropics en hoe met name de afstand tussen lug en de gaatjes zich verhoudt.

JB tropic superfijn, niks mis mee. Echter…op mijn 19 komma nogwat pols zit ik tussen 3-4 gaatjes van het einde af en op een warme dag kan het wat losser maar over het algemeen is gaatje 4 wat gepaster maar toch weer net te strak gedurende de dag. Meraud valt af omdat deze nog korter dan de JB. Wolbrook is exact hetzelfde als JB. dus…

Wie o wie kan me meer inzicht verschaffen…en buiten JB/Wolbrook om welke maker heeft de mooie afgeronde uiteinden?

Bij voorbaat dank

Je zit er niet op de wachten, maar je zou een FKM tropic van Ali kunnen proberen. Al is het alleen maar om te kijken of het qua afstelling wat is. :sweat_smile:

1 like

Dat is FKM synthetisch rubber. Voor het geld prima maar niet vergelijkbaar met de echte gevulcaniseerd rubber banden die TS noemt.

Volgens mij hebben alle tropics gaatjes op dezelfde afstanden. Dat gedoe met “net te strak” of “net te los” blijf je houden. Vooral in de zomer als je pols dikte varieert met de temperatuur.

1 like
2 likes

Aaah, duidelijk!

1 like

Gaatje bijgemaakt. Gaat prima.

3 likes

dit benoem ik al in de eerste zin en dat topic inderdaad al doorgelezen, zo ben ik uberhaupt bij Jb uitgekomen :wink: Vroeg me simpelweg af of de lug tot gaatje ratio wellicht verschilt per merk. Dat wordt dan maar zelf sub-tropics laten maken haha

1 like

Ik zou voor de optie van @Chlorophyl gaan…
Of wil je het oerwoud in? :wink:

1 like

Dat was wel m’n vervolgvraag…dat gaat net zo makkelijk in een rubber strap een gaatje erbij?

1 like

Dat ging eigenlijk verbazingwekkend goed.

7 likes

Ben eigenlijk benieuwd hoe de achterkant er uitziet. :sweat_smile:

Wel een mooie band, die beige, trouwens!

Hèhè had je dat net niet kunnen zeggen! Zit ik net in m’n luie stoel! :joy:

1 like

Sorry, tune net pas weer in! :sweat_smile:

Ps.: is die Carice van houten materialen? :crazy_face:

1 like

:+1:

1 like

Ooh, dat mag er best zijn zo! Ik ga op zoek naar een tang! :joy:

2 likes

Met elke band van elk materiaal. En op het ene horloge valt ie goed, op de andere net niet.

2 likes

Wacht … heb jij meer dan 1 horloge?

Maar ja, dat klopt. Het is nooit goed. :joy:

2 likes

Ben geen hamster idd

3 likes

Ik trek dit niet :joy:

1 like

Trekken was optie twee…wel
Eerst warm maken :joy:

1 like