Tropic style band voor Seiko SPB147J

Goedenavond allemaal :raising_hand_man:,

Ik heb laatst deze prachtige Seiko SPB147J overgenomen uit het blauw, alleen de strap is net een tikkie te lang (ging ik al van uit).

Het is niet super storend, maar toch had ik alvast bij Bulang & Sons een tropic style rubberen band gekocht om er op te zetten. Zo ver ik weet is de lug width van dit horloge 20 mm, dus had ik ook deze maat besteld. Dus ik de band verwisselen, maar dit lijkt mij nou net geen 20mm :joy: . Vooral bij de kant waar de gesp zit, zit erg veel ruimte en is de springbar goed te zien:

Kwaliteit en lengte van deze band is erg goed, maar deze gaat helaas wel mooi terug. Nu vraag ik mij af of iemand een goed adres heeft voor een tropic style band die ongeveer even lang is als die van B&S en net zo mooi aansluit als de originele band?

Daarnaast passen de dikke springbars van deze Seiko vaak niet door andere banden heen, ook heeft dit horloge drilled lugs.
Wat voor springbars kan ik het beste hiervoor gebruiken?
De meeste standaard springbars zijn vaak dun, waardoor ze wel goed door de banden passen. Hierbij is vaak ook het eindstuk dun, waardoor je naar mening wat speling hebt in de lug holes. Ik hoor graag van jullie!

Je moet je springbars ff goed door die band wringen. Dan zit ie gewoon goed hoor. Ik had hetzelfde.

Gewoon met duim en wijsvinger die band richting uiteindes drukken. Zit ie straks zoals het hoort

2 likes

@Drebin Gewoon met die dikke Seiko springbars? Straks maar is ff proberen dan, maar dat gaat nog wel een karweitje worden dan :sweat_smile: :joy: .

tenor-1

Kan die er trouwens ook weer uit krijgen zonder de springbars te molesteren?

1 like

Ik zou er normale springbars door drukken. Je krijgt ze er nooit meer uit en het is gewoon niet nodig. Ik draag mijn SPB147 99,99% op een tropic band met normale springbars, werkt perfect.

1 like

Wanneer je smallere springbars gebruikt sluit de band beter aan
Je hebt nu waarschijnlijk de dikke Seiko springbars in the tropic geduwd
Had hetzelfde probleem
Smallere springbars en. hij zit als gegoten

1 like

Nope ik had juist smalle springbars erin gedaan.

Vreemd idd

1 like

Jup en als ik de tropic opmeet met een geodriehoek (Niet ultra precies) kom ik op ongeveer 19mm uit, dus qua maat zijn ze sowieso niet helemaal conform wat er op de site staat.

De originele nieuwe Tropics zijn 19.5mm

1 like

Kijk wat jij hebt ziet er top uit! Waar komen die band -en springbars vandaan?

https://shop.aquadive.com/product/tropic-strap-2/
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat
Heb een grijze en groene besteld
De groene voor de Captain Willard die maar niet komt
Springbars 20mm van Watchgecko

2 likes