Trots (foto’s en verslag collectie)

Op een regenachtige dag m’n huidige collectie eens bij elkaar gezet. Ik vind zelf dat ik een leuke collectie bij elkaar heb. Naast een paar Zwitsers heb ik een leuke Seiko collectie. Het begon met een Seiko Premier bi-colour en merkte toen pas wat voor super kwaliteit Seiko heeft. Ook mijn vrouw heb ik aangestoken met het horloge virus, er kwam een Seiko Lord en een Victorinox Maverick en toen we 10 jaar samen waren besloten we 2 Grand Seiko’s te kopen, ying en yang, een zwarte en een champagne Grand Seiko Quarz. De Jaguar kwam ik tegen in Belgie en vond ik erg mooi, ook vind ik dit toch wel ondergewaardeerde horloges, de kwaliteit is erg goed. De MSTR Noble vond ik gewoon leuk net zoals de Edox Chrono Dakar, gewoon horloges waar ik een klik mee had. De Victorinox INOX heb ik in de outlet gekocht voor leuk geld en is een geweldig horloge. De Perigaum, tsja, nu gaan mensen zich afvragen waarom. Ik heb in het verleden meer Perigaums gehad en het was rotzooi. Toch heb ik het idee dat ze verschillende kwaliteit maken, het is een automaat maar loopt super accuraat. Maar mijn enorme bewondering gaat nog altijd uit naar Seiko. De prijs kwaliteit verhouding is naar mijn mening super. Een paar foto’s van mijn collectie, maar ik ben inmiddels aan een volgende aankoop aan het denken.

43 likes

Mooie collectie! :smile: :+1:

We hebben hier een speciaal topic voor:

Deze collectie past niet op 1 foto :grin:

10 likes

Mooie diverse collectie. Welke draag je eigelijk nooit? Stiekem zit die er vaak wel 1 of meer keer bij in de collectie.

Mooie collectie :ok_hand: af en toe leuk alles eens te bekijken vooral op zon dag als gisteren.

Een vintage nog?

Mooie collectie! Maakt Jaguar deze horloges zelf of laten ze deze maken bij een andere (bekende) horlogemaker?

Mooie collectie maar die edox pakt toch wel mijn volledige aandacht, wat een pracht exemplaar!

2 likes

Ik vind je Grand Seiko’s het mooiste :slight_smile:

2 likes

Aardige verzameling :innocent: uurwerkjes

Eigenlijk sinds ik de Grand Seiko heb krijgt de rest veel minder draagtijd :joy:

Jaguar is eigenlijk het luxe merk van de Festina group. Ze zijn allemaal swiss made en hebben zowel quarz als automaten. Ik ben erg tevreden over Jaguar.

Ah weer wat geleerd! Dank.